Corona

Hoi allen,

Corona, het bestaat nog.
Mijn dochtertje van 6 maand is vandaag bij de oppas geweest. Nu achteraf bleek de oppas Corona te hebben. Krijgen zulke kleintjes vaak erge last van Corona?

Ik zal op mezelf letten maar maak me vooral even zorgen om me dochtertje.
 
Ja, het blijft toch altijd spannend met die kleintjes! Wij hebben toevallig als gezin afgelopen week corona gehad en zijn er erg beroerd van geweest. Onze jongste is 7 maanden. Hij was 24 uur echt ziek met hoge koorts en veel huilen en alleen maar slapen in de draagzak. Dat was even pittig omdat wij als ouders ook echt beroerd waren. Hij hiestte een beetje, maar niet noemenswaardig. Ook gaf hij af en toe over en heeft hij een avond diarree gehad. Maar na 24 uur zakte de koorts wat en werd het beter, na 48 uur was hij weer de oude. Dus achteraf viel het mee, al was die ene dag wel echt heel vervelend. Succes en hopelijk krijgt ze het niet! 
 
Hoi hoi!
Wat naar dat de oppas ziek bleek! Wat ik heb ervaren in mijn omgeving is dat het bij de meeste kindjes mee valt en ze snel weer opknappen, de meeste waren wat verkouden en koortsig.
Wij hebben zelf helaas een andere ervaring gehad maar die zal ik toch delen, zo weet je waar je op kan letten mocht ze er wel ziek van worden.
Ons dochtertje heeft het met 7 weekjes oud gekregen. Hoewel het eerst leek mee te vallen werd ze na een dag of drie echt heel ziek, enorm hoge koorts, hoesten, spierwit, niet meer kunnen drinken aan de borst of fles van vermoeidheid en ze had een gemarmerde huid, haar bloedcirculatie was niet meer in orde. Ook spuugde ze veel en had amper plasluiers.
We mochten in eerste instantie niet naar de huisartsenpost, wat ik onvoorstelbaar vond. We hebben echt de tijd uitgezeten tot we de volgende ochtend meteen naar de huisarts konden. Vanaf daar moest ons meisje direct met een ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd. Eenmaal in het ziekenhuis knapte zij gelukkig snel op, we mochten vrij snel naar huis en toen was ze er nog een week flink uitgeput door. Ook heeft ze zeker een week of drie een hoestje gehad.
Ik hoop dat jullie kleine meid er geen last van krijgt! Veel liefs??
 
Mijn zoon had het met een jaar en is er heel erg ziek van geweest. Goed in de gaten houden en contact zoeken met de huisarts als het niet goed lijkt te gaan. 
 
Wij hebben thuis al 2 keer corona gehad, een keer toen onze dochter onder de 1 was en een keer toen ze al 2 was, met beide gevallen heeft zij geen corona opgelopen en dus niet ziek geweest. Terwijl wij wel besmet waren en doodziek. 
 
Terug
Bovenaan