Hoi hoi!
Wat naar dat de oppas ziek bleek! Wat ik heb ervaren in mijn omgeving is dat het bij de meeste kindjes mee valt en ze snel weer opknappen, de meeste waren wat verkouden en koortsig.
Wij hebben zelf helaas een andere ervaring gehad maar die zal ik toch delen, zo weet je waar je op kan letten mocht ze er wel ziek van worden.
Ons dochtertje heeft het met 7 weekjes oud gekregen. Hoewel het eerst leek mee te vallen werd ze na een dag of drie echt heel ziek, enorm hoge koorts, hoesten, spierwit, niet meer kunnen drinken aan de borst of fles van vermoeidheid en ze had een gemarmerde huid, haar bloedcirculatie was niet meer in orde. Ook spuugde ze veel en had amper plasluiers.
We mochten in eerste instantie niet naar de huisartsenpost, wat ik onvoorstelbaar vond. We hebben echt de tijd uitgezeten tot we de volgende ochtend meteen naar de huisarts konden. Vanaf daar moest ons meisje direct met een ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd. Eenmaal in het ziekenhuis knapte zij gelukkig snel op, we mochten vrij snel naar huis en toen was ze er nog een week flink uitgeput door. Ook heeft ze zeker een week of drie een hoestje gehad.
Ik hoop dat jullie kleine meid er geen last van krijgt! Veel liefs??