Afgelopen mei zijn de opvang en basisscholen weer open gegaan. Toen is er geen toename gekomen. Wel na vakantietijd en meer groepsbijeenkomsten onder volwassenen en jongeren. Althans, dat haal ik er dan een beetje uit, er zijn zoveel berichten dat het best lastig is balans te vinden tussen te angstig en 'gewoon' door blijven leven. Maar voor mij zijn dit soort signalen dus reden om ons zoontje wel naar kdv te laten gaan, ook supermarkt of opa/oma (die daar wel zelf in mogen aangeven wat ze prettig vinden). Zelf ben ik 29 weken zwanger dus houd nu de kring mensen die ik nog zie enorm klein en let extra op, omdat het virus wel een ernstiger verloop kan hebben als je >28 weken zwanger bent. We doen dus boodschappen online en gaan weinig de deur uit als een het niet noodzakelijk is (en bijv niet op zaterdag naar een mogelijk drukke winkel). Dat van die risicogroep staat ook in onderzoeken en richtlijnen van het RIVM.
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt en de leidsters op kdv gaan voor je gevoel onvoldoende zorgvuldig ermee om bijvoorbeeld, dan snap ik best dat jij weer andere keuzes maakt. Zo hebben we allemaal prioriteiten, voor mij staat nu geen corona krijgen op 1, maar snap ook voor andere mensen als je zaak draaiende houden, een studie volgen of niet vereenzamen ook hoog op de lijst staat en je dan toch andere afwegingen maakt (en bijv dan risicogroepen vermijd om te zien). Succes met je keuzes!