Corrigeren

A

Anoniem

Guest
Ja ja...ik ben op dreef vandaag met mijn topics openen!

Maar ook dit was ik me aan het afvragen: Doen jullie jullie kleintjes al corrigeren als ze iets doen wat niet mag? Vind dit soms zo moeilijk, dan doet ze iets en dan moet ik er om lachen (vooral als ze zoiets de eerste keer doet!) maar dan denk ik ook weer: als ik nu lach, denkt ze natuurlijk dat het goed en leuk is wat ze doet!?
Hoe gaan jullie daar mee om??

hoi,
Jaaaaa je gaat lekker met je topics....
En hier het corrigeren icm de ander (drifbuien) topic.
Toevallig gisteren bij mijn oma geweest, en natuurlijk gaat ze naar de beeldjes waar ze vanaf moet blijven. Ik zeg dan ook altijd haar naam met nee, dat mag niet! erachter.
Ze weet dondersgoed dat dat niet mag (zijn al een tijdje bezig) en dan zie je haar armpje weer terug gaan.
Als ze dat niet doet, haal ik haar hand zelf weg, wat het nodige drift opleverd... hahaha
Stiekum moet ik daar ook om lachen, maar ik kan het goed onder controle houden.
En net zolang/zo vaak weghalen, tot ze het zelf zat is.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Jaaa, idd. je bent lekker op dreef.
Ik probeer wel al soms te corrigeren maar moet soms ook zo lachen.

Van de week was ik bij de supermarkt groente aan het wegen, draai ik me om, zit ie ineens met een hele tros bananen op schoot. Had hem dus te dichtbij gezet en normaal gesproken deed ie dit nog niet...word dus echt oppassen geblazen.
In de boekhandel trok meneer ook al alle enveloppen uit het rek...

Ik noem dan ook zijn naam en zeg: dat mag niet!

Of: Nee nee nee nee nee.... en dan schud ik met mijn hoofd.

Dat deed ik dus van de week ook en keer toen hij alle luiers ondersteboven trok.
Draai ik me om om weg te lopen, hoor ik ineens: Neeneenee....

Ik proeste echt van het lachen...de ondeugd...

hahahaha ik zeg ook altijd zijn naan en dan neenee dat mag niet, en hij schut dan nee en doet het lekker toch  ik moet ook wel vaak om hem lachen, maar probeer het niet te laten blijken, voordat het idd een spelletje wordt, dat heb ik bij mijn dochter ook gehad, en dat was erg lastig om eruit te krijgen, ik ben benieuwd of het me nu gaat lukken om heel serieus te blijven kijken

groetjes susanne

Hoi hoi,

Jjaja opvoeden begint al vroeg he!
Ik probeer wel door nee te zeggen  te laten merken dat iets niet mag,maar net zoals bij susanne vindt fenna het superleuk om nee mee te schudden,probeer dan maar ns niet te lachen......

groetjes ramona

Thomas probeert nogal eens m'n bril van m'n neus te graaien. Ik zeg nee, maar hij luistert dus helemaal niet! Hij klemt de bril nog steviger tussen z'n vingertjes zodat ik hem niet af kan pakken.

Dat is dan dus niet zo leuk. Probeer wel rustig te blijven maar ben ook zuinig op m'n bril. Best lastig dus.

Ja, de bril is idd favoriet en ook mijn oorbellen ( die ik in alle maten, kleuren en soorten draag) zijn erg interessant.
Toch blijf ik volhouden met een vrij strenge nee en haar handje weg halen. Op den duur gaat ze wel snappen wat ik bedoel.
Ik heb vaak moeders gehoord die zeiden dat ze dan maar geen oorbellen meer in deden. Maar dat gaat mij te ver! En met m'n bril wordt dat ook een stuk lastiger..
Als ik daar nu al aan toe ga geven, moet ik straks mijn huis leeg halen.
Sil

hoi,

Wij hebben bewust nog niet heel veel regels, ik wil namelijk niet de hele dag achter hem aan lopen met "nee". we hebben dus een aantal dingen zelf aangepast in huis, maar bijvoorbeeld het eten van onze katen daar mag hij niet aan zitten. Dus elke keer als hij daarna toe gaat ga ik op mijn hurken bij hem zitten en zeg ik op dwingende toon "nee" en zwaai ik met mijn wijsvinger. Stijn kijkt me dan aan, begint te lachen en kruipt verder. Meestal waarschuw ik drie keer ( tenzij hij eerder bij de bakjes is, hij is ook zo snel) en dan pak ik hem op en leg ik hem aan de andere kant van de kamer neer. Meestal begint dan alles weer van voor af aan. Ik krijg mijn lichaamsbeweging dus wel, haha.
Dus luisteren is er nog niet bij, maar goed we blijven streng.

Carina

Terug
Bovenaan