Cortina moederfiets

Hallo allemaal,

Mijn man heeft me overgehaald om toch maar een nieuwe fiets te gaan kopen, aangezien hij het niet veilig vind dat ik met 2 kinderen op mijn oude fiets ook nog een hoop boodschappen mee neem.
Nu is hij zelf even bij de fietsenmaker geweest en die had er eentje staan, een Cortina moederfiets. Volgens de fietsenmaker degelijk en gemaakt waarvoor hij bedoeld is.

Heeft iemand ervaring met dit merk?

gr Saskia

Hoi Saskia,

Ik heb in de meivakantie een cortina moederfiets gekocht. Ik wilde ook een stevige en vooral veilige fiets en ging dus ook voor een nieuwe. In de fietsenwinkel verschillende gezien. Ik geef niet veel om merk, maar wel om kwaliteit. De cortina is erg stevig en ziet er nog leuk uit ook. En een mooie prijs (met het bobike stoeltje erbij werd het weer duur). Wij zijn erg tevreden over de fiets. Ik heb een lichtblauwe. Vooral de dubbele standaard is erg handig. En natuurlijk genoeg ruimte voor je benen. En ik heb ook niet het idee dat ik een heeeeeeel groot stuur heb. Ik heb hem gekocht met het idee dat ik er over 3 jaar nog op kan fietsen als mijn kindje iets groter is. Het stuur is niet supergroot, maar precies goed voor je benen. Ik kan je hem dus echt aanraden!

Succes met je keuze!
Groetjes Belle

hoi,
ik heb woensdag mijn Cortina Moederfiets opgehaald. de reden datik deze gekozen heb is omdat de fiets er leuk uitziet, een niet te lomp stuur, verlengde bagagedrager, stuur kan op slot, dubbele standaard,  en 28inch banden. Sparta heeft bijv 26inch banden en dat toont niet mooi vind ik (ook omdat mijn vriend van 1.93 er op gaat fietsen).
De Gazelle en Batavus zijn allemaal boven de 800 euro wat ik erg veel geld vindt. Deze prijs is precies goed. De Hema heeft ook moederfietsen, maar ook 26inch en niet mooi van kleur.
Ik heb de zwarte Cortina fiets.

gr.Petra

Ik heb zelf juist geen moederfiets aangeschaft, omdat ik die fietsen er over het algemeen niet vind uitzien zodra de kinderzitjes ervan af gaan en ik ze erg zwaar en log vind. En ik schaf een fiets voor jaren aan. Met mijn vorige fiets heb ik 12 jaar gedaan..

Ik ken dit merk niet, dus misschien valt het bij deze wel mee!

Ik heb een Batavus Weekeind gekocht. Was idd wel duur, met zitje, spatbord en verzekering en slot meer dan 1000 euro, maar goed, ik doe er wel weer jaren mee, en ik kan het via mijn eindejaarsuitkering fiscaal voordeliger aanschaffen.

Wat mij trouwens ook onwijs handig lijkt is zon bakfiets. Maar helaas, past niet in mijn schuur!

Met 1 kind op de fiets was mijn oude gazelle fiets ook nog stevig en degelijk genoeg, maar nu met 2 kinderen (en de oudste weegt bijna 20 kilo) is het toch een heel ander verhaal.
De reden dat we toch naar een moederfiets aan het kijken zijn is dat ze een steviger frame hebben dan een gewone fiets, en een ruimere instap.
Want als mijn oudste nu achterof iets beweegt gaat heel mijn fiets op en neer en dat is niet echt veilig met ook nog boodschappen overal.

Ik ga denk ik komende week maar eens een proefritje maken en kijken of hij mij bevalt.

gr Saskia

Ik heb ook een Cortina, na een proefritje gemaakt te hebben. Een stuk goedkoper dan de 'bekende' merken, maar super degelijk.   Hij fietst erg fijn en ik ben er erg blij mee!

Groetjes, Marisa

De fiets is besteld, de kleur is even afwachten.
Ik wil eigenlijk een licht blauwe, maar moeten even kijken of die op korte termijn te leveren zijn, anders wordt het een gele, die staat in de winkel.

Hij fietst in ieder geval heerlijk, heb gisterenavond even een proefritje gemaakt. Zalig zoveel ruimte en hij trapt een stuk lichter dan mijn eigen fiets.

Ik hoop morgen meer te horen van de fietsenmaker, want nu wil ik hem ook hebben ook.

gr Saskia

Terug
Bovenaan