courgette en aubergine

Weet iemand hoe je dat klaar maakt??
Beetje domme vraag misschien, maar heb het nog nooit gemaakt voor onszelf (ook nog nooit gegeten volgens mij!) maar wil het nu wel eens voor ons dochtertje gaan proberen!

Alvast bedankt

Hoi. Ik weet niet of het aan mijn computter ligt maar ik kan bijna geen berichtjes posten.
Ik ga het nog 1 keer proberen...

Courgette kun je koken,smaakt een beetje naar komkommer.
Aubergine heb ik zelf nooit gehad.
Doe je dat bij elkaar?
Misschien een goeie tip,laat even weten wat je kleintje ervan vond,ik ben nl ook met mijn kookkunsten (ahum) begonnen.

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Heather is helemaal fan van courgette, de smaak is vrij zacht en neutraal. Je kan het daardoor ook goed combineren met andere groenten als peultjes of tomaat. Gewoon even schillen en koken (het is vrij snel gaar) en klaar ben je!

Ik kook al vanaf het begin voor Heather en ben wel benieuwd naar de kook avonturen van andere moeders, dus laat even weten wat je uk er van vindt!

Aubergine vind ik persoonlijk niets, dus sorry, kan je niet helpen!

Groetjes, KT

Oke, bedankt voor de reacties!
Goed dat je even zegt dat ik de schil van de courgette af moet halen!! Hahaha anders had ik die misschien gewoon meegeprakt...
Ik ga het deze week eens proberen!
En als je dat met tomaat bijvoorbeeld maakt, hoe maak je de tomaat dan klaar??
Het buitenste eraf halen of laat je dat gewoon zitten? En kan dat gewoon zo (rauw?) of kook je dat ook eerst ofzo??

Sorrie, klink nu waarschijnlijk heeeeel dom , maar ik heb nou eenmaal nog nooit voor een baby hoeven koken  hahaha

Hoi dames!

Courgette en aubergine kunnen allebei gewoon met schil worden klaargemaakt.
Ik snijd het in hele kleine blokjes en een paar eetlepels water erbij en langzaam smoren.
Ook de tomaat (op  het harde bovenstukje na) gaat in kleine blokjes erbij.
Door de tomaat met dat kleine beetje water krijg je een beetje een sausje.
Eventueel kan je kleine stukjes kip (bijv.) erbij doen.
Morgen gaan wij (voor het eerst) krootjes eten, ik ben benieuwd wat ze ervan vind.. ik ben er dol op!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Haha, dat zijn bietjes!

Ik noem ze ook altijd krootjes. Mijn vriend zegt altijd bietjes. Eerst begrepen we helemaal niet waar we het over hadden! Inmiddels zeggen we allebei krootjes.

Ik heb vandaag de courgette met tomaat en een aardappeltje gemaakt.
Nou hij zat me toch te smullen.
Het was gewoon leuk om te zien,normaal zit hij helemaal onder maar nu wou hij geen druppeltje missen! Ik had nog een portie voor morgen dus dat word dan weer smullen!!

Groetjes Mikkie

Terug
Bovenaan