courgettes klaar maken

hoi,hier ben ik weer,
Hoe maak je courgettes klaar?Gewoon koken en dan ik blender?Kun je het ook invriezen daarna?Zoals bij bloemkool/broccoli/worteltje....
gr gaby

hoi!

Inderdaad gewoon koken, een minuut of 8 is voldoende en dan in de blender. Ik doe er nog wel eens wat moedermelk en rijstebloem bij, wordt het lekker smeuig van!

Succes!

Ja hoor. En dan kun je het 2 maanden bewaren.

Tip: ik schrijf altijd de uiterste datum er op, dus vandaag gemaakt dan zet ik THT 2-4-2007 er op. Vond ik (en mijn man ook) makkelijker kijken dan de datum waarop je het gemaakt hebt.

Veel kookplezier!

Als je nog meer recepten ideeën wilt, dan hoor ik het wel!
groetjes!

Hoi,
recepten altijd welkom.
kun je witlof ook gewoon in blender doen denk je?
Ik moet alles opbouwen ivm mogelijke koemelkallergie.
Ze is nu bijna 6 mnd.En heeft al bloemkool,broccoli,worteltje gehad.
gr gaby

Hoi,
Ken je de kooksite www.keukenkikker.nl al? Dit een een leuke site met receptjes.
Daarnaast is er op www.borstvoeding.com een voedselintroductieschema. Het is gewoon ook te gebruiken voor kv-kindjes natuurlijk. Het is een leidraad met welke groeten, fruit, pasta's enz., er staat beschreven vanaf welke leeftijd je het ongeveer kan geven. Je kan het vinden onder het voedselintroductie schema.
Ik deed in het begin niet zo moeilijk hoor met het aanbieden van de hapjes. Eerst gewoon groente en stukje (toen nog gekookt) vlees en later een klein aardappeltje erbij. Om het wat smeuiger te maken, wat kookvocht toevoegen of een klein beetje halvarine. Maar voor jou moet je dan even kijken welke halvarine geschikt is. Er is er wel één die je zo kan gebruiken, heb het ergens hier op het forum gelezen. En anders even google-en.
Veel succes!

Terug
Bovenaan