COVID en 5 weken zwanger

Hallo allemaal,<br />Ben nu 5 weken zwanger en heb net een positieve Corona test gehad. Gelijk paniek omdat ik al een miskraam heb gehad in oktober. VK gaf aan dat ik goed moet opletten dat ik geen koorts krijg en dat er tot nu nog geen bewijs is dat je er een miskraam van krijgt. Zijn hier moeders die ook COVID hebben gehad in het eerste trimester?<br />
 
Ja hier. Heb geen ervaring met miskramen verder. Maar had corona ook niet voor de 1e x. Al moet ik wel zeggen dat ik er nu meer last van had als met de 1e x. Waarschijnlijk door de zwangerschap
 
Ik ben 11 weken zwanger en ben afgelopen week ook positief getest. Ik voel me al een week flink beroerd. Ben in jaren niet zo ziek geweest. Toch bewust nog geen contact opgenomen met de verloskundige. Ik ben bang dat ik me dan alleen maar meer druk ga maken. Bij mijn volgende afspraak geef ik aan dat ik het gehad heb.
 
Ik heb met 10 weken zwangerschap covid gehad, gelukkig vooral een flinke verkoudheid. Heb wel dagelijks mijn koorts gemeten en gelukkig geen koorts gehad. Ondertussen 16 weken zwanger en alles gaat goed met de kleine!
Ik herken de stress wel, hiervoor ook 2 miskramen gehad dus vond het ook echt spannend. Zou aan de vk vragen of je eventueel een wat vroegere echo mag krijgen (weet niet wanneer die nu gepland staat) ivm je miskramen en covid.

Beterschap!
 
Hoi Lindaa,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb ook covid vroeg in het eerste trimester. Heb sinds vorige week covid en ben nu 6 weken zwanger. Ik herken je vragen en twijfels, al heb ik geen ervaring met een miskraam.

Bij de aanmelding bij de vk heb ik aangegeven dat ik nu covid heb, maar daar kwam geen reactie op van extra goed opletten oid.
Ik vind het wel spannend of het goed gaat met de kleine en let op of ik verhoging/koorts heb/krijg, en dan neem ik paracetamol (koortsverlagend).
Echte koorts heb ik gelukkig niet gehad. Ik heb wel veel last van COVID, hoofdpijn en vermoeidheid vooral, maar dat kan ook/deels van de zwangerschap zijn.

Ik probeer me er geen druk over te maken en rustig aan te doen om goed te herstellen van covid. Als je je veel zorgen maakt, kan je idd de vk vragen of een vroege echo een optie is.

Beterschap!
 
Yep met 8 weken.
Was heel moe van Corona en 1 dag koorts maar voor de rest nergens last van gehad .
Ben nu 14 weken en alles gaat goed.
Je kan het vergelijken met gewoon griep krijgen tijdens je zwangerschap .
 
Yes, ik heb ook met 5 weken zwangerschap corona gehad. 3 dagen flink koorts, intussen 15 weken zwanger en alles ziet er gezond uit. Verloskundige maakt zich ook totaal geen zorgen, ondanks de koorts.
 
Terug
Bovenaan