COVID en baby’s

Hi!
Wij kregen gisteren het nieuws dat de oppas positief getest is op Corona. Nu is onze dochter (4 maanden) nog geweest..
in hoeverre kan dit kwaad voor haar, iemand ervaring mee?
 
Ook baby's kunnen gewoon covid krijgen helaas. Met een baby die in contact is geweest net een besmet persoon gelden dezelfde regels als voor een volwassene. Dus of 10 dagen quarantaine met het hele gezin of laten testen. Wij hebben een tijdje geleden onze zoon laten testen, doe was toen wel wat ouder ik denk een maand of 13. Ze doen dat bij kleintjes heel netjes en rustig. Hij mocht bij mij op schoot en ze doen alleen het voorste stukje van het neusgat en op de tong. Lang zo diep niet als bij ons gelukkig. 
 
[quote quote=10472675]Ook baby's kunnen gewoon covid krijgen helaas. Met een baby die in contact is geweest net een besmet persoon gelden dezelfde regels als voor een volwassene. Dus of 10 dagen quarantaine met het hele gezin of laten testen. Wij hebben een tijdje geleden onze zoon laten testen, doe was toen wel wat ouder ik denk een maand of 13. Ze doen dat bij kleintjes heel netjes en rustig. Hij mocht bij mij op schoot en ze doen alleen het voorste stukje van het neusgat en op de tong. Lang zo diep niet als bij ons gelukkig. [/quote]Dit verschilt per GGD en commerciële teststraat. Hele jonge kinderen testen is goedkeuring nodig van een arts. Bel indien je een afspraak wil maken het nummer van de regionale GGD en niet het landelijke nummer. Dan voorkom je dat je iets beloofd word wat niet kan worden waargemaakt.
 
Hier de buren gezin covid gehad. 6m oude baby toen niet getest, zagen de meerwaarde er niet van in. Ze had lichte verkoudheidverschijnselen dus gingen er gewoon vanuit dat het covid was. Beide ouders overigens ook alleen lichte verkoudheid en wel positieve test.
Dus geen stress, de meeste mensen worden alsnog niet extreem ziek. 
 
Terug
Bovenaan