Covid positief

<p>Hoi!</p><p>Mijn dochtertje raakte vorige ween maandag besmet met het covid virus door een kindje in de crèche. Morgen wordt zij voor een 2de maal getest en ik ben zo bang dat deze nog steeds positief zal zijn... Zijn er nog ouders waarvan hun kind positief teste en een week later niet meer? Hoelang duurde het vooraleer de 2de test negatief was? Want nog eens 10 dagen thuis zitten gaat echt wegen op m'n job ook :( </p>

Mijn zoontje was ook besmet. Heb ik niet nog eens laten testen heeft geen zin. De test kan nog weken positief uitslaan. Gaat erom dat je kindje 24 uur klachtenvrij is en min. 7 dagen in quarantaine heeft gezeten. Daarna mag ze gewoon weer naar de opvang en overal naartoe.  Sterkte! Hopelijk is je dochter er niet zo ziek van. 

Inderdaad wat Deesje zegt. Testen heeft geen zin, het gaat erom dat je kindje 24 uur klachtenvrij is na die 7 dagen.

Zelf corona gehad in november, ik heb mezelf geen 2e keer laten testen. Op dag 8 was ik 24 uur klachtenvrij en mocht dus weer aan het werk en naar buiten! Een tweede keer testen is onnodig.

O en mijn 2 kinderen van 3 en 1 heb ik helemaal niet laten testen destijds. Ze zijn ook gewoon 7 dagen thuis gebleven net als ik en mijn man, en op dag 8 naar de opvang gegaan. Testen bij kinderen was toen nog niet zo 'normaal' als nu. Ze waren verkouden in de week dat ik corona had, dus ik ga ervan uit dat ze ook corona hadden, maar ik vind het niet interessant of belangrijk om dat te weten. Ik vond het ook absoluut niet nodig om ze te testen, ik vond het voldoende om te weten dat ik (en mijn man) het hadden.

Toen ik positief getest was kreeg ik te horen dat je nog tot 8 weken erna positief test. Kleine kans dat het nu negatief zal zijn dan. Gaat er idd om dat er geen klachten meer zijn na 24uur.

Hoi. 
Mijn zusje werkt op de testafsprakenlijn. Je kan tot zeker 3 maanden later nog positief testen. Dit komt doordat de test geen verschil ziet tussen een actief en dood virus. De test detecteerd puur alleen de aanwezigheid.
Dus bespaar de kids de 2e test. Dan is 24u klachtenvrij en minimale quarantaine beter.

Terug
Bovenaan