Cracker als vervanging van brood?

Ivar is de laatste tijd een slechte brood-eter, maar cracker lust hij wel (meerdere soorten). Nu wil ik toch af en toe eens gewoon 2 crackers geven of ontbijtkoek ipv brood, zou dat erg slecht zijn? We hebben het al afgeleerd om een cracker te geven als hij zijn brood niet wilde, want ja dat leert hij snel aan natuurlijk. Maar gewoon een keer beginnen met crackers en er geen woord aan vuil maken, dat moet wel kunnen toch?
Vanochtend gezegd, na een half broodje krijg je een cracker en dat ging er toch (met pijn en moeite) uiteindelijk in.

Ik merk dat enthousiast reageren, klappen enzo heel goed werkt bij stimuleren tot eten, maar het lijkt wel of hij gewoon geen honger heeft (ja tussendoortjes wel altijd hoor...), maar hij is al zo klein en tenger

heb nog even gesnuffeld op internet, maar overal wordt toch wel gezegd dat gewoon eten wat de pot schaft (ook vooral niet apart koken) en bord wegnemen bij klieren en/of als de maaltijd is afgelopen, toch het beste is, maar dat vinden we wel moeilijk hoor...

groetjes Jenneke

Hoi Jenneke, ik weet niet wat je met tenger bedoelde maar misschien heb je er wat aan als je op voedingswaarde van de producten let: geef volkorenbrood/pasta/crackers, etc.

Liefs

Tja het is niet helemaal te vergelijken maar als je toch moet kiezen of niets of een cracker.,....nou dat vind ik het een hele gezonde vervanging. Gewoon af en toe brood blijven voorzetten, wieweet dat hij het ineens weer lust. En ach ja anders wordt hij er ook heus wel groot op.   Succes!

Ik ben zelf meer een voorstander van eerst je gewone brood en dan eventueel iets luxe, bijv. een cracker, krentenbol   of een lekker broodje van de bakker ofzo. Dus zoals je al een keer deed met een half broodje en dan een cracker (en dan maakt het ook niet zoveel uit of het volkoren Wasa is, of een matze of cracotte)
Of verzin een compleet andere lunch: pannekoeken bijvoorbeeld of een lekkere salade, soep en broodje knakworst. Maar als er brood wordt gegeten dan gewoon brood, ook voor de kleine. En dat is toch meestal het geval.

Trouwens, Julian eet ook niet veel hoor. Vanochtend 2 hapjes brood, een half appeltje, en vanmiddag een paar hapjes pannekoek. Drinken doet hij wel goed, hij is nog herstellende van een buikgriep.
Maar ook zonder ziek zijn is dat in deze fase  heel normaal. Hij voelt zelf het best of hij nog honger heeft of niet. Tussendoortjes geef ik alleen na zijn middagslaapje: een biscuitje en eventueel nog een doosje rozijntjes. Dat is het. De eetlust komt vanzelf weer, de vraag is alleen wanneer?

Succes!

Ellen mv Julian

Hoi,

Ik geef ook wel eens een cracker of een beschuitje. Meer als ontbijt, ze is niet gek op pap, eet het wel na maanden van proberen. Maar een beetje variatie kan geen kwaad. Ik zou niet iedere dag een kracker geven en ik doe het soms ook wel, eerst dit op dan krijg je dit of dat. Het kan helpen, soms ook niet, zeker als Tess haar zinnen heeft gezet of het andere.

Het is lastig, je wilt het goed doen, maar wat is goed. Kijk naar je eigen kind en volg je hart.  Is het voor jou geen probleem dat hij een kracker eet ipv een boterham dan is dat toch prima.

groetjes Nanda

Hiya Jenneke,

Max is een moeilijke eter wat brood betreft. Vaak helpt het heel goed als ik hem een geroosterde boterham geeft. Verder heb je hier een soort fruitpuree/pudding spul met granen erin, dat geeft ik ook vaak zodat hij toch granen e.d binnenkrijgt. Verder vers fruit voor lunch, bananen, peer en druiven zijn favoriet. Oh en je hebt hier ook een soort van musliereepjes met fruit erin speciaal voor peuters. Het is biologisch en Max denkt dat het koekjes zijn dus het gaat er gretig is. (haha ik noem stiekum een hele hoop dingen "cookie" want dan wil Max het gaag eten, totaal onveantwoord maar hey hij eet tenminste)

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan