Cracker?

Dears,

Mijn vriend was gister met ons zoontje (7,5 mnd) naar het cons buro en kreeg o.a. te horen dat hij nu smiddags sap met een cracker mocht. Hij had niet gevraagd wat voor cracker. Ik neem aan zoutloos? Wat voor crackertje geven jullie?

Thanks, Marieke

Hallo Marieke,

Mijn zoontje is ook 7,5 maand en ik geef hem 's middags diksap met een klein rijstewafeltje. Deze kun je in de supermarkt vinden bij de babyvoeding (misschien kun je ook gewone rijstewafels nemen, maar weet niet of daar zout in zit). Moet je even opletten dat je degene neemt waar geen honing in zit. Die mogen ze pas vanaf 1 jaar.
In het begin breek je gewoon kleine stukjes af en stopt die in zijn mond (mijn zoontje snapt in ieder geval nog niet goed dat hij zelf ook het rijstewafeltje in zijn mond kan doen en er dan iets van af sabbelen). Is in het begin af en toe wel eng, want dan lijkt het soms wel of hij er in stikt, maar hij lost het steeds zelf gelukkig weer op. Je kunt de eerste stukjes ook even vochtig maken, dan is het wat zachter.
Daarnaast kun je ook een broodkorstje, een liga of een soepstengel geven.

Sinds twee dagen ben ik met een boterham begonnen voor hem. Hij doet of hij nooit anders heeft gegeten. Errug grappig.
Wat worden ze groot he?

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Ik geef zelf geen crackers, maar soepstengels en  rijstewafeltjes. Op het kinderdagverblijf krijgt mijn zoon wel af en toe een cracker, weet dat ze van die creamcrackers hebben.(supermarkt sanders)

Groetjes

Terug
Bovenaan