cranberry/blaasontsteking

Hallo allemaal,

1,5 week geleden een kuur gehad tegen blaasontsteking.
Ik twijfel of het nu al over is en moet morgen weer urine inleveren.

Maar nou hoor ik van meerdere kanten dat cranberrysap of pilletjes schijnen te helpen.
Ik heb dus de cranberrysap gekocht, maar brrrr wat is dat vreselijk vies, een hele bittere nasmaak. Nou vroeg ik mij dus af of de cranberrypilletjes wel ingenomen mogen worden als je zwanger bent. Ik ben nu 27 weken.

Weet iemand of je deze gewoon mag nemen?

Hoi,

Cranberrysap werkt omdat er veel vitamine C is zit. Dat maakt je urine zuur waardoor de bacterieen niet zo makkelijk kunnen groeien tot blaasontsteking. Ook andere vitamine C bronnen doen dit. Vb Ananassap. ( wel meer calorieen) en kiwi.

Belangrijk is om veel te drinken   (2 -  2 1/2Lt) en om goed uit te plassen. Nadat je geplast hebt je bekken kantelen en nogmaals proberen om te plassen. Vaak komt er dan nog wel wat.
Door de zwangerschap zit de blaasuitgang wat verschoven en blijven er makkelijk restjes achter, waarin de bacterien kunnen gaan uitgroeien tot een blaasontsteking.

Hallo

Op mijn potje cranberrypillen staat expliciet dat je ze mag tijdens zwangerschap. Etos of Kruidvat eigen merk, weet ik niet uit mijn hoofd.

Er zit veel meer in dan in sap of bessen zelf, in zo'n pil.

Succes
M

Hoi Biancaw,

Je mag de cranberrytabletten gewoon nemen, mijn verloskundige adviseerde mij
deze ipv een antibioticumkuur. dus... succes en veel vit C drinken!!!

mocht je in de buurt van utrecht wonen: tegenover het grote postkantoor in het centrum zit een klein oud drogisterijtje. Daar verkopen ze blaaskruiden. Ik zweer erbij. Ik kan niet zonder als ik weer eens blaasontsteking heb. Ik weet dat er zoethout en kamille in zit, dus je kan ook die T drinken. Verder raad ik je de Vitamine C 1000 tabletten aan. Bij de kruidvat hebben ze die Time released. Neem er daar een aantal van, voordeel is dat je het overschot aan Vitamine C uitplast, dit zorgt ervoor dat je urine zuur wordt en het dood daarme de bacterien. Het kan geen kwaad voor je kindje!

Sterkte!

groetjes Pauline

Bedankt voor de reacties. Ik ken dat winkeltje in Utrecht wel, zal eens kijken als ik in de buurt ben. Blaasontsteking inmiddels wel helemaal over. Nu weer last van hoge onderdruk  Moet ook minder gaan werken.
Tsja zwanger zijn... het valt soms niet mee.

Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook een blaasontsteking gehad en vroeg toen aan mijn huisarts of ik niet iets homeopathisch kon gebruiken. Maar hij zei juist dat het belangrijk is om wel antibiotica te nemen, omdat je als je zwanger bent meer kans hebt op nierbekkenontsteking. Ik zou dus als ik jou was niet te snel iets uitproberen, maar altijd eerst langs je huisarts gaan.
Je kunt wel cranberryproducten gebruiken om een blaasontsteking te voorkomen.

Terug
Bovenaan