Cranberry sap tegen blaasontsteking!

Ik heb dus blaas ontsteking en na anti-biotica te hebben gehad en een verlegingskuur is die nog steeds niet weg. Mijn vk zei je moete eens cranberry sap gaan drinken en dus je urine zuur maken. Dus daar ben ik nu mee bezig dus ik ben benieuwd.

Misschien een tip voor degenen die ook blaasontsteking hebben. Het is gewoon natuurlijk en heeft gewoon een goed effect op de blaas. En is te krijgen in de reform winkels. Je hebt ook cranberry tabletten maar ik weet niet of je die zo mag slikken en dat wisten ze bij de drogisterij ook niet, dus dat ga ik ook eens vragen aan mijn vk.

Gr Caressa

Hoi hoi,

Klopt inderdaad dat Cranberry's helpen. Het is alleen zo dat ze meer helpen om een blaasontsteking te voorkomen. Ze genezen het dus niet. Ze zorgen er namelijk ook voor dat de bacterien zich niet aan je blaaswand kunnen hechten.

Ik slik wel tabletten van Bional. Die mag je gebruiken tijdens je zwangerschap. Van sap krijg ik namelijk ontzettende maagzuur!

Als je al meerdere antibioticakuren hebt gehad voor een blaasontsteking en hij gaat nog niet weg, zou ik vragen of ze je urine op kweek kunnen zetten. Ik heb namelijk zo'n 12 weken rondgelopen met een blaasontsteking. Ik heb er 3 kuren voor gehad! Uiteindelijk blijk ik draagster te zijn van de Streptokokken B bacterie. Normaal merk je daar niets van maar tijdens een zwangerschap kan deze zorgen voor blaasonsteking en daardoor zelfs tot vroeggeboorte (heel kleine kans maar toch). Ook moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik tijdens de bevalling antibiotica moet krijgen zodat ik ons knulletje niet kan besmetten. 1 op de 5 vrouwen draagt deze bacterie bij zich. Velen dus zonder dat ze het weten. Gelukkig kwam het bij mij aan het licht door de blaasonsteking. Ik zou het dus zeker even navragen.

Succes verder!

Groetjes,
Maike

He Maike.

Mijn urine is op kweek gezet, maar ik weet al dat ik streptoko B heb want mijn zoontje is doodziek ter wereld gekomen. (Hij is van 14 okt 2005) Dus ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Ik weet wel dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en ook weer aan de anti-biotica moet, maar wat ze nu doen weet ik nog niet is dus nog afwachten.

Dus hier zit nog een lotgenoot, wel balen want ik ben destijds thuis bevallen maar moest met spoed naar het ziekenhuios met de kleine. Maar we hebben er alles voor over om dit kind gezond ter wereld te brengen en dan maar in het ziekenhuis.

Liefs Cares

Helaas ben ik ook een persoon die zeer geregeld blaasonsteking heeft en dat er soms wel 3 kuren nodig zijn voordat de bacterie bestreden is.

Nu is het zo dat ze na een eerste kuur bij mij de urine al op kweek zetten, dan kunnen ze de 2e kuur direct behandelen met de juiste antibiotica en dan gaat het over het algemeen wel over.

Ik heb toen ik nog net niet wist dat ik zwanger was ook antibiotica gebruikt en toen heeft de arts mij iets gegeven als zijnde voor een zwangere vrouw omdat dit toen nog niet duidelijk was!!

Gelukkig dus, want een week later bleek ik zwanger te zijn. Ik gebruik ook cranberry sap en dat gaat dus goed!! Gelukkig maar.
Het ziekenhuis wist ook niet zo goed meer wat ze met me aanmoesten dus is het fijn dat het nu in ieder geval voor de zwangerschap nu even opgelost is.. Hopen dat het heel lang weg blijft!!!

Suus

hoi allemaal, goed idee om de urine op kweek te laten zetten. ik heb in mijn  pubertijd heel vaak achter elkaar blaasontsteking gehad, toen weer een paar jaar niet en toen ineens weer een paar keer en zelfs nierbekkenontsteking. Echt een ellende! Toen een onderzoek laten doen en toen bleek dat ik een afwijking had in het buisje dat van de nier naar de blaas gaat. Daar zit een klepje in die normaal gesproken er voor moest zorgen dat het niet terugloopt naar de nier, maar bij mij deed dat klepje aan de rechterkant het niet goed. Dus is 60% van mijn rechternier 'opgelost'. Via een operatie hebben ze toen een extra bocht in het buisje gelegd en sindsdien is het opgelost en heb ik ook nooit meer blaasontsteking gehad. Ik vind het nu altijd eng als mensen vertellen dat ze vaak blaasontsteking achter elkaar hebben, vandaar dat ik dit even laat vallen. Cranberry sap ga ik zeker onthouden als ik (hopelijk snel) in verwachting ben. bedankt voor de tip en  sterkte ermee!

Nou uitslag van het uitsrijkje: Niks te vinden! Ik sanp er niks meer van. Dokter zegt blaasontsteking en ziekenhuis zegt van niet. Nou de vk maar gebeld en zou vandaag nog terug bellen. Ben benieuwd wat ze gaan doen , want ik heb nog steeds mijn klachten.

Gr Cares

Vanmorgen op de duitse tv nog een stukje gezien over blaasontsteking en cranberrriesap. Daar was een uroloog aan het woordt die zeer positef was over de werking ervan. Hij advieseerde het ook ter preventie. Zo'n halve liter per dag.
Het schijnt zo te zitten, wat ik onthouden heb tenminste. In het sap zitten bepaalde zuren die het de ziekmakers erg moeilijk maken met nestelen. Waardoor je deze gewoon uitplast. een halve liter per dag, en dan schijnt het helemaal goed te komen.
Ik drink dit sap nu ongeveer een maand, en ik moet zeggen dat ik me er goed bij voel,
Omdat het toch vrij zuur is, vermeng ik het ook vaak met water. Tevens zit het sap boordevol met vit. C.

Liefs Noelie

De grootste oorzaak van blaasontstekingen zijn;

niet optijd naar de wc gaan (ophouden)
te weinig water drinken (minimaal 1,5-2 liter NAAST je gewone drinken)
Niet goed afvegen bij het plassen (van voor naar achter vegen ipv andersom)
METEEN na sex na de wc gaan en goed uitplassen
Niet te snel willen plassen maar goed uitplassen.

Ik weet zoiezo dat bijna elka vrouw zich wel niet aan 1 van deze dingen houd dus is een blaasontsteking het gevolg.

Mijn "point" je kan beter voorkomen dan genezen en je eens voor de gein een paar maanden aan deze regels houden dan valt 95% van de vrouwen met blaasontstekingen al af.

Ik heb helaas chronische nierbekontsteking door een reflux van mijn blaas naar nier (urine loopt steeds terug) DAAR is helaas niet veel aan te doen, maar met deze regels gaat het al wel stukken beter!

Terug
Bovenaan