Creatief op rolgordijn

A

Anoniem

Guest
Dag,

Ik had een spuerleuk rolgordijn gezien maar megaduur. Nu hebben we een witte gekocht en ik vroeg me af of de creatieven onder ons weten of je hier ook iets op kan strijken. Onze babykamer wordt oranje met wit, dus ik wilde er toch iets van oranje ophebben, als is het maar in de vorm van een voetje of bloemetje. Wie kan me helpen?

Hoi,

ik denk dat dat wel moet kunnen zeker als het een soort van katoenen rolgordijn is.
Je zou het eventueel na kunnen vragen bij een gordijnen winkel of een hobbywinkeltje.
Zij weten vaak wel hoe en wat en kunnen je leuke ideeen geven en misschien wel laten zien.
Hier hebben wij een super hobbywinkeltje daar zijn ze echt van alle markten thuis kom daar wel eens een kom altijd vol ideeen weer buiten.
Sucses, gr Louise

Ik zag laatst op tv dat je er ook op kan tamponeren met verf!

Succes.

Op de markt bij de fournituren kraam heb je allerlei plaatjes die je gewoon op kan plakken. Alleen  als je het wil wassen moet je het nog vast zetten. Maar op een rolgordijn hoeft dat niet.

Tuurlijk kan dat!

Je kan verven, stamponeren, met stift, maar ook er een baan stof op zetten. Of bij  een stoffenwinkel/markt van die figuurtjes  halen die je vroeger op een gaatje in een spijkerbroek kreeg.   Hebben ze nu ook van sesamstraat, nijntje  tot winny de pooh en nog veel meer.

Als ze niet goed willen plakken heb je in elk geval bij de hema van dat strijkband. Dat doe je ertussen, even strijken en het gaat niet meer los. Wil ik nog wel eens gebruiken bij het omzoomen van pantalons.

Het nadeel als je gaat werken met stof of met van die stoffen plaatjes, is dat je het rolgordijn niet meer helemaal op kunt rollen. Waarschijnlijk zit er daarvoor niet genoeg ruimte tussen het raam en het rolgordijn.

Groetjes Noah

Je kan bij de HEMA transfer-papier kopen. Daar kan je een leuke afbeelding/ tekst op printen en dan strijk je dit op stog. Heb ik gedaan met rompertje en t-shirtjes om onze blijde boodschap aan te kondigen.
Ik denk dat dat ook wel moet lukken met rolgordijn, anders voor de zekerheid een extra theedoek ertussen

Succes, ik vind het nu al een leuk idee om zelf een rolgordijntje op te leuken. Laat je weten wat je gedaan hebt en hoe het gelukt is, ben erg nieuwsgierig

Bedankt voor de tips! Ik ga er denk ik iets opmaken met oranje, en denk subtiel in de hoek. Ben in ieder geval weer een heel stuk wijzer!

Terug
Bovenaan