Hoi Marloes,
Ja ik heb ze helemaal zelf gemaakt. Ik had er al een keer een voor Bas gemaakt en die vindt hem nog steeds erg leuk. Lang leve alle labeltjes!
Het lint haal ik gewoon bij de stoffenwinkel of op de markt. Er zitten 10 verschillende lintjes aan en ik haal dan 20 cm van ieder lint. (Ze zijn daar in de winkel nooit zo blij mee, maar dat kan me niks schelen.
De stof in Nicky Velours. Die is er in allerlei kleuren, maar het kan ook prima met fleece of badstof.
Wil je ook de namen er op? Heb je al eens eerder tekst op textiel geborduurd?
Even een stukje strijkvliseline erachter te versteviging. Kaaslinnen erop rijgen. Namen borduren. Kaaslinnen eraf halen en klaar ik Kees (of Marloes in jouw geval!).
De lapjes zijn ongeveer 25x25 cm. Ik pak ruim stof, borduur de naam en knip ze pas daarna op maat. De stof goed op goed leggen. De lintje dubbel gevouwen ertussen rijgen en dan stikken. Eén lintje eruit laten zodat je ruimte houdt om hem te draaien. Voor het draaien zoompje smal afknippen en de hoekjes wegknippen.
Omdraaien. Laatste lintje ertussen rijgen en smal doorstikken.
Succes vezekerd.
Groetjes, Karin
Sorry voor de lange werkbeschrijving, maar ik ben nog steeds in mijn enthousiaste creatieve bui!