Creatieve tip voor alle zwangere meiden....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben van het juni 2007 forum, en wilde graag een leuke blijvende herinnering delen met diegen die het nog niet kennen.

Mijn vriend en ik hebben tijdens de zwangerschap mijn dikke buik gegipst met   gips dat je koopt bij de apotheek < gebruiken ze voor breuken e.d. > Kost bijna niets en onwijs leuk! Daarna geschilderd en met servetten versierd. Ze hangen nu in mijn dochters kamertje.

Wel eerst je buik met doorzichtig folie bedekken, anders krijg je het gips er NIET meer af...

Hier volgt de foto:

Groeten Kirsten

Leuk idee Kirsten!

Ik heb mijn buik met 37 weken laten beschilderen; een belly paint. Nou ja, eigenlijk mijn torso (van borsten tot bil). Er zijn foto's van gemaakt.
Ik vond het idee van het gips ook leuk, maar dat berg je na verloop van tijd een beetje lastig op. Maar het ziet er wel heel mooi uit!

Hoihoi,

Wat een geweldig idee!!! Hoe doe je dat precies?
Je doet de folie over je buik en daarna smeer je dat spul erop?
En hoe dit dan? En hoe lang moet dat drogen.
Gebruik je nog iets anders dan het gips? Verband ofzo?

Alvast bedankt voor je toelichting!!!
Laura

Dat is een bijzonder idee zeg. Maar krijg je bij de apotheek zomaar gipsverband?

Hoi

Ja, gipsverband is gewoon bij de apotheek verkrijgbaar. Ik werk zelf veel met afdrukken maken (ik ben grimeuse en doe ook special effects ed). Wat ook een idee is om Alginaat te kopen. (bij een tandards of ortho, dit is dat spul wat ze gebruiken om tandafdrukken te maken) Als je dit op je buik doet en daaroverheen gipsverband voor de stevigheid dan krijg je een negatiefmal van je buik met echt elk detail erin. Hier giet je dan vloeibaar gips in en je hebt een perfect afdruk. Nog veel mooier dus dan gewoon met gipsverband. Ik doe dit regelmatig bij zwangere vrouwen.
Als je alleen met gips wilt werken kun je ook vaseline op je buik smeren ipv folie, dan komt het er ook goed van af, het gaat erom dat de haartjes niet in het gips blijven kleven, dit is zo pijnlijk anders met afhalen.

Succes, als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Groetjes Natalie
(34w5d)

Terug
Bovenaan