@ Creatries

Heb je je kleintjes nu al in een autostoeltje?
Voor een autostoeltje moeten ze al zelfstandig kunnen zitten en min. 9 kilo zijn.
Zijn ze dat al en kunnen ze dat al? Onze oudste is met 9 maanden overgegaan en dat was al vroeg.

Weet je dat als je een ongeluk krijgt ze het beste tegen de rijrichting in vervoerd kunnen worden?

Groetjes junimama.

Hoi Junimama,

Ja hoor ik weet wel dat "normale" baby's nog niet in een auto stoeltje kunnen.
Onze kerel is extreem groot, hij heeft al maat 80/86 aan van kleding, dan weet je het wel.
Je hebt autostoeltjes die voor zowel groep 0 als 1 zijn.
De autostoeltjes die wij hebben gekocht kunnen ze al vanaf hun geboorte in, dat staat in de gebruiksaanwijzing.
Tot 18 kilo kunnen ze in deze autostoeltjes, je kunt de gordeltjes in hoogte verstellen.
Tot 9 kilo moet je ze net als de maxi-cosi's op de achterbank plaatsen, je laat ze alleen zitten en haalt ze er niet elke keer uit.

Thomas had met 3 maand ook al bijvoeding nodig, hij had met zijn lichaam niet genoeg aan 5 flessen van 200 ml.
In overleg met de arts van het cb en de kinderarts is toen besloten om elke fles met rijstebloem aan te maken en als hij daar goed op reageerde het langzaam uit te bouwen.
Eerst begonnen met een lepel fruithapje in de ochtend en een Liga (papje van maken met water) in de avond.
Nu zijn ze bijna 5 maand en krijgen ze fruit in de ochtend en warme groente in de avond zoveel ze willen.

Alles gaat in overleg met zowel de arts op het cb als de kinderarts in het ziekenhuis.
Ze zijn extreem lang, maar zeker voor hun lengte niet dik.
Ze worden wel extra in de gaten gehouden dat ze niet te snel groeien.
Mijn man en ik zijn niet extreem lang, dus waar het vandaan komt weten we niet.
Toen ze 12 weken oud waren konden ze al niet meer in de wiegjes van de kinderwagen, gelukkig kunnen de rugleuningen van de wandelwagen vrij ver naar beneden zodat ze wel kunnen liggen slapen.

Zo zie je maar....
Maar het is soms wel lastig, niemand gelooft dat ze nog geen vijf maand zijn. Dan vragen ze of ze een bepaald iets al kunnen en dan zeg ik natuurlijk niet, een kind van 5 maand kan dat nog niet.
Maar het zijn mijn heerlijke rakkers hoor!

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hoe "groot" zijn jouw kids dan dat ze al mt 80-86 aan hebben?? Mijn dochter van 2 is "TE" dik en die heeft maat 86-92. Dus zit hier echt een beetje te kijken zo van HUH.

Ik heb hier een stevige knul 66,5 cm en 8,6 kilo. Hij was een dikke 10 ponder bij zijn geboorte.
Maar heeft nu maat 68-74. En mt 74 is echt met omslaan vd mouwen en pijpen hoor.

Joah is van 16 mei, dus 4,5 maand. Hij heeft ook nog eens een dikke bos haar. past bijna niet meer in de bak en maxi cosi. Maar doe em echt nog niet in de jogger of volgende autostoel

krijg idd ook vaak de vraag hoe oud hij al is, en dan zie je ze denken huh nog MAAR 4,5 maand

Gr Bianca

Vandaag is Thomas door de kinderarts nagemeten en gewogen.
77 cm en 9 kilo.
Ze worden aankomende donderdag 5 maand.
Ze hebben alle twee erg lange armen en benen, dit was de kinderarts bij hun geboorte al opgevallen.
Hij zei toen al dat ze de potentie hadden om erg lang te worden.
Dus Thomas is echt groot.
Sophie is wel wat kleiner hoor, zij was 69 cm lang.

Groetjes Patricia..

Terug
Bovenaan