creche kinderen

A

Anoniem

Guest
ff vraagje voor de mama's van kids die naar een creche gaan

valt jullie ook op dat je kindje meer verkouden en ziek is dan kinderen die niet naar de creche gaan?
ik werk zelf op een creche dus verkouden kinderen zijn daar normaal
een kind die niet verkouden is , is bijna bijzonder
annique is namelijk bijna altijd verkouden,, de ene week iets meer dan de andere maar eigenlijk nooit niet verkouden
ze gaat 2 dagen met mij mee naar mijn werk

was wel benieuwd naar andere kids
.....

het schijnt wel dat kinderen die naar de creche gaan een goeie weerstand opbouwen voor later omdat ze nu al worden blootgesteld aan verschillende griepjes en bacterieen
 liefs sandra

Julian gaat (nog) niet naar de creche en is nog maar 2 x verkouden geweest. Nog geen griep of iets gehad (gelukkig maar!)

uit onderzoek blijkt dat creche kinderen in het eerste levensjaar idd meer ziek en verkouden zijn dan kinderen die niet naar de creche gaan. Daar staat tegenover dat ze na hun eerste levensjaar juist minder vaak ziek zijn omdat ze meer weerstand opbouwen. Ik heb dit al in verschillende tijdschriften gelezen en ook de huisarts zei het tegen mij.

Ik hoop het maar wat Lukas is zo'n beetje chronisch verkouden en ik heb hem toch al zeker een week of vier in totaal thuis gehad omdat hij te ziek was voor de creche.

Annemieke

Je hoort inderdaad dat kinderen die naar de creche gaan meer ziek zijn, maar uiteindelijk sneller weerstand op bouwen. Noortje gaat momenteel nog niet naar de creche, na de zomer pas, omdat ik dan meer ga werken. Noortje is pas 1x ziek geweest en is eigenlijk nauwelijks verkouden geweest.

Groetjes van Marielle mv Noortje (bijna 8 maanden)

Ik zie het verschil tussen kevan en delano ook. Kevan was nooit verkouden.
Delano gaat dan wel niet naar de creche maar wel elke dag mee naar school, oeee daar zwermt het van de bacterien, en hij is vanaf zijn geboorte gewoon altijd verkouden geweest.

groetjes kim

Ja hoor, Emma is veel verkouden en ik ook. Dat had ik niet verwacht omdat ik in mijn werk veel kinderen zie, maar toch. gisteren zei een collega tegen me dat het verschil is dat ik al die andere kinderen niet zo knuffel als mijn eigen kind en dat ik dus toch meer zelf oploop. Klopt dus!

Diane

Ilse gaat naar een gastouder en ze is nu nog maar 1x ziek geweest. Verkouden is ze eigenlijk nooit. De kinderen van de gastouder zijn ook nooit ziek, dus Ilse komt ook niet echt in aanraking met veel bacterieën.
Wel gaat ze met de gastouder de oudste mee naar school brengen. Maar ook daarvan wordt Ilse niet ziek.
Ilse heeft in het begin wel bv gekregen. Zou dat ook helpen met het opbouwen van de weerstand? Ze zeggen van wel.

Jeske

Hoi,

Tess is ook altijd verkouden, soms denk je nou het gaat wel weer en de volgende dag komt het er weer uit lopen. Nu had ze ook nog eens een verkoudheid op haar oogjes, ze zag er zo lekker uit, alles zat onder het groene! geweldig.

Op dit moment krijgt ze een kuurtje want ze kreeg ook oorontsteking en nu keel onsteking... en al weer 2 dagen koorts.... even kijken waar dit naar toe gaat...

Toch vind ik de creche goed voor haar, ze kan er zo lekker spelen en ze vindt het echt super!

Ik hoop wel dat ze idd na een jaar minder verkouden zal zijn... we zullen zien.

groetjes nands, mv Tess 8mnd

Terug
Bovenaan