Creme met vitamine A soort

Hallo, ik gebruik sinds enkele weken 2 maal daags een gezichtverzorgingscreme met de volgende ingrediënten: kojiczuur, fytinezuur, ascorbinezuur, arbutine, titaniumdioxine en retinylpalmitaat (vitamine A soort), die allen het enzym tyrosinase blokkeren. Alle producten zijn parfumvrij. <br />Nu werd ik er afgelopen weekend op geattendeerd of dit wel verstandig is gezien mijn zwangerschap. Ik had er geen benul van dat ook een crème eventueel kwaad kon. Ben nu 26 weken zwanger ongeveer. Kan iemand me advies geven en of geruststellen over onze ongeboren baby? Ben nu een beetje angstig. Me verloskundige kon me niet verder helpen ze was er niet mee bekend.. hoop hier op antwoord! Alvast bedankt, groetjes!<br />

Heb je al gegoogeld? Ik lees dit op internet, voor mij een betrouwbare site (Dr. Jetske Ultee).
Dus ik zou voor nu een andere crème kiezen maar je verder geen zorgen maken.

"Liever geen vitamine A

Een hoge concentratie vitamine A moet worden vermeden als je in verwachting bent.  Dat is ook de reden dat je geen vitamine A-supplementen mag slikken tijdens de zwangerschap en dat je bijvoorbeeld voorzichtig moet zijn met voedingsmiddelen met een hoge concentratie vitamine A (zoals leverworst). Hoewel in meerdere studies is aangetoond dat de opname van deze producten door de huid vrijwel nihil is, wordt uit voorzorg ook afgeraden om medicinale crèmes met retinoïden te gebruiken tijdens de zwangerschap of borstvoeding. Voor cosmetische antiverouderingscrèmes met retinoïden, zoals ons Vitamin A Serum, geldt geen medische waarschuwing. Toch adviseren wij het zekere voor het onzekere te nemen en dit product niet te gebruiken tijdens de zwangerschap en/of borstvoeding. Vrouwen die nog niet wisten dat ze zwanger waren, en het Serum op hun huid hebben gebruikt, hoeven zich echter geen zorgen te maken."

Terug
Bovenaan