Hoi Chili
Met mijn neefje gaat het zoals het vaak met alle k. patienten gaat, niet echt goed.
Hij krijgt chemokuren en is al zijn haar al kwijt.
(Hij dacht s'ochtends dat de kat zo verhaarde en besefte eerst dus niet eens dat het zijn eigen haar was dat zo kriebelde.)
Het is moeilijk en hard voor een kind.
Hij is opgeblazen en dus nu kaal.
Toen hij de eerste keer thuis kwam riepen een paar Marrokaanse jongens naar hem; he dikke, wat ben je lekker vet geworden en heb je lekker een kale kop?
Hij durfde niet meer naar binnen en mijn broer zijn hart huilde samen met dat van zijn vriendin.
Uiteraard mondde dit uit in een woordenwisseling en toen bemoeide een buurman zich ermee (junkie) en die riep tegen hun ach krijg toch de k. in je lijf!!!
Begrijp jij dat nou?
Ze weten niet wat ze een ander aandoen soms.
Mijn broer heeft toen gezegt tegen mijn neefje; lieverd, ik scheer ook mijn haren eraf (hij had mooie donkere krullen) dan denkt iedereen dat we het samen hebben gedaan voor de warmte....
En hij heeft het ook gedaan.
Zodat de kleine jongen zich niet hoefde te schamen.
Zoals je misschien wel al begrijpt woont mijn broer zijn vriendin in een slechte buurt in Amsterdam.
Het maakt je moedeloos en put je uit.
Het was een roerig weekje.
De kinderen hebben langzaamaan de draad weer opgepakt maar zijn het niet vergeten hoor.
Echt goed dat je het volhoud om niet iedere dag te kijken, maar lees je daarna dan niet alsnog alle gemiste berichten hahhahaa?
Leuk dat je een nieuwe tuin krijgt aangelegd.
Dat is wel echt iets om naar uit te kijken he?
Mijn eerste werkdag was wel indrukwekkend hoor.
Ik had meteen s'middags een gesprek over het contract bij het uitzendbureau. Die werken mij nu tegen helaas.
Dat verhaal krijgt nog een staartje.
Ik heb in ieder geval morgen een gesprek over mijn eventuele contract als het doorgaat met het bedrijf waar ik werk, best eng.
Duim maar voor me,
Misschien tot vanavond xxx Crienie