CRISIS!! Hulp gevraagd

Mijn zoontje is nu 15,5 weken oud en wil sinds donderdag niet meer drinken. We hebben allerlei flessen en voeding uitgeprobeerd en allerlei toevoegingen. Ook zijn we maar begonnen met fruithap waarvan hij heel weinig eet. Meedere keren per dag minder melk geven helpt niet en pap met een lepeltje ook niet. Hij drinkt net genoeg om niet uit te drogen en is wel heel levendig. Aan zijn lichaampje te zien begint hij wel af te vallen (had wel flinke reserves want hebben ook al aan de 5X 200ml gezeten en daar had hij toen niet genoeg aan vond hij zelf) Plasluiers lopen terug en ontlasting af en toe een keer in een paar dagen. CB, huisarts en kinderarts hebben geen nieuwe ideeen voor me en kunnen niks doen zolang hij niet uitdroogd. Hier misschien nog hele slimme mama's die me kunnen helpen????
 
hey supertje

wat lastig. Vivienne is ook een heel slechte drinker, maar eet wel goed. Heb je al een andere fles of andere speen geprobeerd? Is de melk niette warm? Wat wij bij Vivienne doen is een fles op tafel zetten die na een bepaald aantal uur leeg moet zijn dus steeds een beetje kaaanbieden. op een gegeven moment is de melk koud, dat vindt ze lekkerder. En koude thee vindt ze ook lekker, Maar het is een lastige situatie. Succes ermee.

Liefs Maris
 
Lichamelijk is hij nagekeken? Geen keelontsteking, oorontsteking of zoiets?
Je kan proberen of hij iets anders wil drinken dan melk, bijv. thee. Er zijn ook sapjes voor kinderen vanaf 4 maanden, als je ook al met fruit bent begonnen kan je ook die proberen.
Ik zou verder zijn oude voeding blijven aanbieden in de fles die hij gewend was. En daarnaast dan bijv. die sap. Ook kan je met een spuitje van de apotheek (normaal om medicijndrankjes toe te dienen) water of melk of sap in zijn mondje spuiten.
 
Lichamelijk is hij in orde. Ook geen spruw of tandjes. Allerlei flessen en spenen geprobeerd en een ander merk voeding. Verschillende temperaturen. Het vreemde is dat hij tot vorige week heel makkelijk en veel dronk. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
 
Wat lastig! Misschien zit hij net in een soort ontwikkelingssprong en wil hij gewoonweg eventjes niet. Mijn dochter wilde tot 9 maanden uberhaupt geen fles en die kreeg al vrij jong pap met een lepeltje en wat sap uit een bekertje (met 3 1/2 maand). Misschien dat je zoiets kan proberen. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan