Crohn en andere pijn klachten

<p>Hoi,</p><p>momenteel ben ik 30 weken zwanger. 5 jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met de ziekte van Crohn. Dit ging altijd redelijk goed met medicijnen, maar het is sinds dat ik zwanger ben erger geworden. Ben al een keer opgenomen geweest in m’n zwangerschap en nu sinds een paar weken gaat het weer slechter en zit ik op maximale prednison. Zijn er vrouwen die hier bekend mee zijn, zo ja, hoe verliep jullie laatste weken van zwangerschap en de bevalling? </p><p>Verder heb ik al een paar weken erg last van pijn in de bovenbuik, net rechtsonder me rechter borst. Het is een zeurende, soms stekende en kloppende pijn. De gynaecoloog en verpleegsters van het ziekenhuis weten niet wat dit is.. eigenlijk weet niemand dit. Is er iemand die dit wel herkent? </p><p>De baby is ook een groeiachterstand aan het ontwikkelen. Ben best ongerust aan het worden momenteel.. </p>
 
Hee meid, ik heb colitis ulcerosa en ben ook zwanger (wel pas 8 weken). Dit is mijn 1e zwangerschap dus heb er verder nog geen ervaring mee. Ik heb nu ook een opvlamming, al vanaf het begin vd zwangerschap en slik ook corticosteroiden en azathioprine. Mijn mdl arts heeft gezegd dat die medicatie niet erg is voor de baby. Wil je iig veel sterkte toewensen en houd vertrouwen dat het hoe dan ook goedkomt met de baby en met jou. 
 
Hey meid,
Ik heb sinds 2011 crohn en ben afgelopen september bevallen. Tijdens mijn zwangerschap had ik juist amper klachten en voelde ik me echt 10 keer beter. Heb zelfs de hele zwangerschap op de laagste dosis medicatie gezeten. Wel ontwikkelde meneer een forse groei achterstand maar dat stond echt los van de crohn. 
Probeer heel veel te rusten is mijn advies. Je lijf voelt heel goed aan dat eea aan het veranderen is.. juist bands bevalling begon de crohn weer op te spelen en nu nog steeds onrustig helaas. ( hier veel stress gehad want we kregen een dys en prematuur die nu nog steeds 8 voedingen per dag heeft en deels via de sonde)
Een echte gouden tip heb ik niet voor je ben ik bang dan alleen veel rusten en ontspannen, hoe moeilijk dat misschien ook is.
als je vragen hebt dan hoor ik het wel!
Knuffel, Martine 
 
Terug
Bovenaan