cryo behandeling vanuit icsi met progynova en utrogestan

hoi allemaal.

ik ben nicole en ik zal eerst even mijn ziekenhuis verleden van het afgelopen jaar beschrijven. ik ben in april/mei dit jaar begonnen met iui in verband met pcos. hieruit kwam dat het zaad van mijn vriend te slechte kwaliteit had om hiermee door te gaan. toen na heel wat gesprekken zijn we uit gekomen bij icsi. en hiermee zijn we begonnen eind augstus. eitjes groeide eigenlijk prima. en met de punctie zijn er 16 eitjes weggehaald. waarvan 13 bevrucht en daarvan zijn er 9 geslaagde bevruchtingen.

na mijn punctie heb ik helaas overstimulatie gehad. had vocht in mijn buik en mijn eierstokken waren vergroot. helaas moest ik toen 2 weken rust houden. na de 2 weken rust was mijn vocht weg en mijn eierstokken waren niet meer vergroot. inmiddels waren de embryos ingevroren. en nu zijn we bezig met het cryo traject. ik heb nu 3 weken 1x daags 2 pilletjes progynova geslikt. inmiddels al 3 echo's verder. de 1e echo was mijn baarmoederslijm vlies 4 mm 2e echo was hij 6.1 (hij moet 7 zijn). ik had dus weer hoop. nu vanmorgen weer een echo gehad en mijn baarmoederslijmvlies was gekrompen. domper en balen dus. hij was nu 5 mm. na overleg met de gyno nu besloten om 1x daags 3 pilletjes op een dag. en vrijdag ochtend weer terug voor een echo.

nu was mijn vraag heeft iemand hier ook ervaringen mee of zit iemand op dit moment ook in een cryo traject. ik merk namelijk dat het mij heel erg helpt om mijn ervaringen te delen met anderen. het lucht op(ook wetende dat ik niet de enige ben). maar de positieve verhalen geven mij wel weer hoop.. en die is op dit moment zover te zoeken. aangezien het de ene tegenslag is na de andere..

groetjes nicole

Hoi Nicole,

Wat balen van de slechte uitslagen. Weet je ondertussen al meer en is er al een terugplaatsing geweest. 9 embryo's is natuurlijk wel weer een goed resultaat!

Mijn ervaring is: hou vol! Wij zijn een klein jaar bezig geweest met ICSI. Na 10 terugplaatsingen zijn we zwanger geworden van een dochtertje dat binnenkort geboren wordt. De terugplaatsingen gebeurden (op ons  verzoek) per 2 tegelijk, dus uiteindelijk waren het 5 behandelingen in 3 ICSI rondes, waarvan ik 2x zwanger ben geweest van een eenling (1MK en nu dus een geslaagde zwangerschap).

Het kan een heel heftig traject zijn met enorme donkere momenten maar het enige wat ik je kan aanraden is doorzetten en volhouden zo lang je kunt. Wij hebben heel vaak gedacht: waar ligt de grens, wanneer vinden we het genoeg geweest (zeker op momenten dat je slecht nieuws krijgt). Maar achteraf ben ik dolblij dat we hebben doorgezet!

Heel veel goede moed toegewenst en heel veel succes!

Ilse

hallo nicole,

ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb ook ICSI behandeling gehad dit jaar maar niet hetzelfde als dat jij.. heb geen overstimulatie gehad...

maar wat fijn ten eerste dta je zoveel bevruchte eitjes hebt ingevroren.. extra veel kansen zou ik zeggen!

wij hebben 4 terug plaatsingen van 1 cryo gehad en ik ben nu 20 weken zwanger van een 1 eiigetweeling. Het was ook super moeilijk voor mij dat wachten telkens en de strijd met jezelf dat het ook aan mij zou liggen en die hormonen telkens op en neer. ik vond het psychische gedeelte het moeilijkste terwijl ik eigenlijk een heel nuchter persoon ben en alles over me heen laat komen.. nou dit dus echt NIET!!!

heel veel succes.. probeer zoveel mogelijk geduld te hebben en zoek steun bij elkaar!

Hoi meiden

In middels hebben we 5 november de terugplaatsing gehad. ik mag dus officieel zaterdag a.s. testen.. maar ik kon het weer niet laten en heb gister avond al getest...  en...

Heel licht positief!!!

Vervolgens vanmorgen nog een keer getest. en die waren wel al duidelijker. meteen het ziekenhuis gebeld. en die zeggen zaterdag nog een keer testen en dan maandag terug bellen.. positief is toch positief. ik slik progynova en heb de utro maar voor zover ik weet kunnen die geen vals positieve test geven. iemand ervaringen hier over? en wat denken jullie

Te vroeg gejuigd of mogen we verder met juigen?
<p style="text-align: center;"></p>

hoi Nicole,

wat spannend allemaal zeg, ja ik zou sowieso het advies van de arts opvolgen maar ik snap ook dat je stiekem al heer erg blij bent, ik had de test 1 dag te vroeg gedaan en die was toen positief... ik zou niet durven zeggen of het zo vroeg ook al echt pos is of dat het toch nog wat anders kan zijn.

ik hoop het vooral heel erg voor jullie dat het positief blijft!

succes

<p style="text-align: left;">Hee allemaal.</p>
<p style="text-align: left;">Nou na het advies van de gyn te hebben opgevolgd kwam zaterdag de test er knal positief uit.</p>
<p style="text-align: left;">Nu 6 weken en 5 dagen zwanger. al 2 echo's gehad. 1 echo met 5 weken en 2 dagen deze was op verzoek omdat ik geen symptomen had. alles was goed was nog geen hartje te zien. vervolgens op 5 weken en 6 dagen weer een echo gehad. die stond al gepland toen hebben we wel een hartje gezien. nu over 2 weken op vrijdag weer een echo. en 30 dec ook een echo en intake bij de verloskundige.</p>
<p style="text-align: left;">Het besef begint nu ook langzaam te komen.</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes nicole</p>

Terug
Bovenaan