CTG + echo gehad gister

Hoi dames,
Even mijn hartje luchten hoor.
Gistermiddag rond 3 uur kreeg ik in de gaten dat ik de kleine nog helemaal niet had gevoeld die dag.
Ik denk ik geef het nog een uurtje, is het dan nog niets dan bel ik de VK voor de zekerheid.
Nou, na een uur dus nog niets dus even gebeld en het advies was om een half uur in bad te gaan liggen.
Na 20 minuten in bad te liggen begon de kleine wat te bewegen dus ik was opgelucht.
VK teruggebeld, maar die wilde toch dat ik even naar het ziekenhuis ging om voor de zekerheid een CTG en een echo te laten maken.
Ik kon gelukkig meteen komen en werd meteen aangesloten.
Apart om te zien dat de hartslag van de kleine van 120 in een keer naar 180 kan schieten.
CTG zag er verder gelukkig prima uit.
Daarna ook nog een echo gehad.
Daarop zagen ze het buikje bewegen wat een teken is dat hij/zij ademhalingsoefeningen aan het doen is.
Maar daardoor konden ze me ook meteen vertellen dat het nog wel even zou duren voordat de kleine zich gaat melden :(

Ik ben vandaag precies 40 weken, en ga er maar vanuit dat ik nog 2 weken mag.
Dan valt het in ieder geval niet meer tegen.

Liefs Ester

Hoi hoi,

wat vervelend dat je je baby gister
minder voelde, maar wel fijn dat alles goed
is!! Wat apart dat ze in het Zkh konden aangeven dat de baby nog wel even op zich zou laten wachten, waaraan kunnen ze dat zien?? Aan de hartslag??

Xxx

oooh zo herkenbaar, er 's middags achter komen d ekleine slecht te voelen, en je af te vragen wanneer de laatste keer was dat je haar/hem echt goed voelde niet meer weet

gelukkig is daar de ctg!
en wat gek idd dat de hartslag zo schommelt, dacht de eerste keer dat ziet er netjes uit, sliep ze... en moest ik draaien
en dan schrik je eerst en zegt de arts maar dat hoort hoor.... oke hahaha dus een stuk geruster

hier heb ik om de 2 / 3 dagen nu een ctg om het in de gaten te houden. ben nu 40 en 1 dag, hoop dat het gerommel van vandaag wat doorzet vannacht ... duim ook voor jullie hoor dat het niet nog 2 weken duurt maar als je er rekening mee houdt is het inderdaad prettiger

succes nog ffff

Baby09: Ze zagen op de echo het buikje op en neer gaan. Dat waren ademhalingsoefeningen, maar dat deed de kleine 2 weken geleden ook al. Dat is volgens hun de reden dat het nog wel even kon duren.

Puck2011: Ik heb vandaag veel meer last van harde buiken als anders. Hopelijk veranderen ze in weeen. Zondag op maandag is het volle maan. Het schijnt dat er dan ook meer kinderen worden geboren.
Maar we wachten rustig af. Het einde is eindelijk in zicht.

Liefs Ester

Sterkte meid, wat naar zeg dat je je kleine helemaal niet voelde.Die van mij is nogsteeds rete druk, eigenlijk als ik wakker ben is zei dat ook zeg maar.Maar fijn dat je aan de ctg mocht en later een echo en nog beter dat ze ademhalings activiteiten zagen... gerustgesteld zijn is zo belangrijk..
Sterkte met de allerlaatste loodjes meis.

xx nice

Fijn dat alles goed is. Had zelf vorige week een ctg en toen idd ook de hartslag van de kleine van 130 naar 180 zien gaan haha. Grappig he.Succes met de laatste loodjes

Hi Esther helaas volle maan niet geholpen hier hihi

Gisteren weer een ctg gehad blijft bijzonder eigenlijk hè dat ze het allemaal kunnen volgen
En dat zo'n hartslagje juist geen en weer moet schieten

Voel je je goed?

bibi85: Was inderdaad heel grappig om te zien. Vooral dat het zo snel veranderde. Het liep niet langzaam op of af. Dank je wel. Jij ook heel veel succes.

Puck2011: Hier heeft de volle maan ook niet geholpen :( Ik voel me verder helemaal goed. Zondagavond en gister heel erg veel last gehad van harde buiken, maar kon er geen regelmaat in vinden. We wachten maar rustig af. Morgen naar de VK, hopelijk lukt het om een strippoging te doen.
Hoe voel jij je?

Terug
Bovenaan