cultuurverschillen

Gezien de vele reacties op Loes en Femke is het wel een hot topic! Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is hoe andere vrouwen uit andere landen het ervaren om in het buitenland zwanger te zijn.

Heel leuk om te weten. Gaat het echt zo anders dan in Nederland? Zitten hier nog andere dames vanuit andere landen te forummen?

groetjes Sas
 
Hallo,

Ik ben Francine, Belgische maar woon juist over de grens in Frankrijk.Omdat ik maar een 20tal kilometer van Kortijk woon ben ik bij mijn vorige gyn gebleven.
Het is inderdaad een groot verschil Nederland bij Belgie. Bij mijn vorig zwangerschap 12 jaar geleden kreeg ik om de 2 maand een echo. Deze keer wegens mijn leeftijd (39j) krijg ik er elke maand èèn. Ook werden een nekplooimeting, vruchtwaterpunctie en controle-echo.
Ook blijft de keuze vrij in verband met pijnbestrijding, je wordt er heus niet op aangekeken hoor.
Na de bevalling die meestal in het ziekenhuis gebeurt, volgt er een verblijf in de materniteit van 6 dagen.
Ik vind dat de zwangerschapsbegeleiding in Belgie heel goed is. Maar ja ieder zijn eigen mening.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan