Hoi hoi,
Wij zijn met ons zoontje van 9 maanden toen naar Bonaire geweest.
Prachtig eiland, heerlijke vakantie gehad!
Vlucht heen ging prima 1 tussenstop op Aruba. En plan een melkfles voor het opstijgen en landen voor de oortjes. Terug vlucht was een nacht vlucht, mijn zoontje wilde niet slapen en er zat hem van alles dwars heeft de gehele vlucht gekrijst en het hele vliegtuig heeft geen oog dicht gedaan (behalve mijn man?). Boek dus nooit een nachtvlucht met een baby dat wil je jezelf gewoon niet aandoen, al die blikken?.
Wij hebben het eerste gedeelte in een luxe hotel gezeten en het 2e gedeelte van de vakantie in een huisje. De standaarden zijn daar gewoon heel anders en iedereen gaat vrij gemakkelijk om met een baby absoluut niet zoals wij hier in Nederland gewend zijn gelukkig hadden wij de eigen maxicosi mee. Ik heb meerdere keren moeders rond zien rijden in de auto met een baby opschoot/op de arm! Bij beiden accomodaties hebben wij van te voren heel duidelijk aangeven met een baby bij ons te hebben en of er dus een baby bedje aanwezig was. Ja dat was er hoorde wij. Bedje in het hotel was total los en absoluut niet geschikt meer voor een baby vies ondergepist matrasje en beddengoed voor een normaal 1 persoonsbed. 2e nacht heeft het hotel een nieuw camping bedje voor ons gekocht omdat ze ook wel in zagen dat dit niet kon.
Bij het huisje was weer hetzelfde probleem met het bedje ook erg vies en kapot dit is toen door mij met de tuinslang buiten afgespoten en door een handyman van het terein gerepareerd.
Om een camping bedje daar te kopen kosten rond de 200 euro alles moet geïmporteerd worden en er is weinig op voorraad. (curaçao is natuurlijk wel groter dan bonaire maar ook hun zijn voor bijna alles afhankelijk van import).
Ik zou achteraf liever zelf een camping bedje hebben meegenomen omdat daar dus iedereen veel makkelijker met dat soort dingen omgaat. De bedden waren erg hoog en overal tegels op de vloeren je moet er niet aan denken dat je kleintje daar uit bed rolt!
Ook zijn kakkerlakken daar net zo normaal als hier mieren in de zomer, had ik het erg moeilijk mee gezien mijn zoontje net kon kruipen en die beesten maar wat interessant vond? brrrr.. Haal bij je eerste supermarkt bezoek een grote bus raid kakkerlakken doder die spuit je op ze en zelfs de grote vallen meteen dood neer ervan fantastisch spul!
Wij zijn 6 weken geweest en hebben het verder super gehad daar. Wel in de middag vaker naar binnen voor een dutje met de airco aan?
Ben benieuwd wat het wordt hou ons op de hoogte ?