Curettage verliep vlot

Hallo lieve meiden,net had ik een heel verhaal ingetikt,maar voor niets.Ik hoop dat het nu wel goed gaat.Ik werd vanmorgen sneller geholpen dan ik verwacht had en ik was om 14.45 weer thuis.Het is me erg meegevallen allemaal.De gyn die mij geholpen heeft is alleen een enorme zak.Ze hoeven voor mij ook niet te slijmen,maar dit was zo'n ongevoeloos stuk vreten.Hij gaf aan o een miskraam,stelt niets voor en is zo gebeurd etc.Ik vroeg ook nog de afdruk van de echo.Dit heb ik dus nooit gekregen,was per ongeluk zoek geraakt zij de verpleegster.Je bent maar een nummer in zo'n ziekenhuis en dit was ik even vergeten.Ik durf nu nadat ik een curettage heb meegemaakt,iedereen gerust stellen die zich er zenuwachtig voor maakt.Het is echt niet eng.Het is vervelend, omdat je bang bent voor het onbekende en je weet natuurlijk niet hoe je lichaam er op reageert,maar mij is het 100% meegevallen,al hoop ik het nooit meer mee te hoeven maken.Ik wil iedereen bedanken voor de geweldige steun.Dit heeft mij erg geholpen.Natuurlijk blijf ik nog alle berichtjes lezen en wieweet kan ik nu mensen helpen met hun vragen en ik zal vast en zeker ook nog genoeg te vragen hebben.Hoe gaat het verder met jou Sacha?.Sonja,jij ook nog erg bedankt voor je berichtje.Sorry voor eventuele spelfouten,maar dit komt omdat ik veel te snel tik.Liefs Yvon

Hé Yvon,

Wat fijn dat het allemaal zo vlot is gegaan. Hoe voel je je verder emotioneel en lichamelijk? Wat een ... de behanger, die gyneacoloog! Ongelooflijk zeg dat ze zo bot doen. Wat dat betreft heb ik ontzettend goede ervaringen gelukkig. Toen ik gisteren de OK binnen werd gereden was mijn eigen gyneacologe er ook en die aaide over mijn bol en zei heel lief en meelevend "haai". Da's toch wat anders...

Ik hoop dat je snel opknapt en over niet al te lange tijd een wolk van een baby in je armen houdt!

Met mij gaat het nog niet heel erg best. Ik vloei erger dan de vorige keer, maar ik hoef niet aan de bel te trekken ofzo. Ik ben wel heel kortademig en kan nog amper een trap lopen. Ons mam is de hele dag geweest en heeft me goed verzorgd, dus dat was wel fijn.

Doe je het wel rustig aan? Ik had vandaag écht nog niet kunnen gaan werken en ik heb het advies meegekregen om zeker nog een paar dagen rustig aan te doen en genoeg te rusten. Dat zal dan ook wel aan jouw gyneacoloog liggen, maar ik kan niet begrijpen dat hij zegt dat je morgen makkelijk weer aan het werk kunt. Denk maar aan jezelf!

Hoe dan ook, het zit er voor ons allebei weer op wat dit gedeelte betreft...

Liefs van Sacha en beterschap nog

Hoi Sacha,bedankt voor je berichtje.Gelukkig ben jij wel goed geholpen door je gyneacoloog.Dat is naar dat je je nog niet zo best voelt.Lief dat je moeder de hele dag bij je is geweest.Mijn vriend is vrij van zijn werk,dus hij verzorgd mij.

Ik verlies nog veel bloed en verder voel ik me lichamelijk wel goed.Het zeurt een beetje van onderen,maar dit is logisch.Emotioneel gezien gaat het ook wel.De ene keer lijk ik de hele wereld weer aan te kunnen en de andere keer voel ik me weer verdrietig.Ik kom volgens mij ook vrij nuchter over,maar zo voel ik me niet hoor.Het is een beetje zelfbescherming, omdat ik binnenkort niet in wil storten.

Ik blijf ook nog een paar dagen thuis om toch even te herstellen en maandag ga ik weer aan het werk en dan zie ik wel hoe het gaat.Volgens mijn gyneacoloog zou ik morgen welweer aan het werk kunnen.Ik ga toch lekker aan mezelf denken,want die vent is gestoord.

Meid,ik hoop nog eens wat van je te horen.Doe ook rustig aan en jij ook beterschap.Ik hoop dat we elkaar ooit bij het zwangerforum tegen komen.Heb jij geen angst voor de vlg zwangerschap?.Ik wel heel erg,nu wat er allemaal is gebeurd.Het hakt er best wel in en ik weet niet of ik het nog een keer aankan.Eerst dit maar even een plekje geven en verwerken.Heel veel geluk voor de toekomst en we zullen elkaar op dit forum vast nog tegen komen in de komende weken.Liefs

Hoi hoi,

Goed van je dat je toch nog even een paar dagen thuis blijft. Je lichaam moet toch ook even herstellen, want het is allemaal niet niks.

Ik heb eigenlijk niet veel angst voor een volgende zwangerschap, maar ik ben er wel meer op voorbereid dat het wéér fout zal gaan. In mijn geval is dat ook niet zo gek. Toch ga ik er vanuit dat het ook een keer goed komt. Ik ben toch nog elke keer positief geweest. Alleen is de vraag wanneer we er voorgoed mee ophouden als ik nog meer miskramen te verduren krijg. De toekomst zal het leren!

Weet je, vertrouw er maar op dat het een volgende keer goed zal gaan. Het risico dat je weer een miskraam krijgt is net zo groot als voor ieder ander. Pas na drie of meer miskramen wordt het een ander verhaal en is het risico een stuk groter (helaas voor mij, grrr!). Vertrouw daarom op de toekomst en op je lichaam, want ik weet zeker dat het goed gaat komen!!!

Ik zal voorlopig nog niet op het zwangerforum verschijnen, aangezien we ons voorlopig wat minder actief gaan bezighouden met het krijgen van een tweede kindje. Eerst wordt het eens tijd om weer eens aan onszelf te denken! Daarna zien we wel weer verder...

Het beste voor jou en jouw vriend! Het zonnetje gaat voor jullie weer schijnen!

Liefs van Sacha

Terug
Bovenaan