Curettage

<p>Goedenavond! Heel verdrietig nieuws hier, ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen van hoe en wat. </p><p>Met 10+4 een goede echo gehad, helemaal blij natuurlijk. Tot afgelopen donderdag..ik zou precies 13 weken zwanger zijn. Maar helaas is het hartje gestopt met kloppen met 12+5 dagen..paar dagen voor de echo. Ik was helemaal in shock.. waarom? Hoe kan dit? Na 12,5 week nog? Dat gebeurd bijna toch nooit meer? </p><p>Maar nu heb ik maandag een curettage waar ik erg tegen opzie..kan iemand mij misschien vertellen hoe dat een beetje gaat? Heeft iemand hier ervaringen mee? Helaas willen ze mij geen medicijnen geven omdat ik al over de 12 weken zit en er dan meer risicos aan zitten en ik alsnog een curettage onder gaan moet. </p>

Wat ontzettend naar zeg! Je gaat onder narcose en dan 'zuigt' de arts het kindje weg. Klinkt heel oneerbiedig, maar zo gaat het wel. Met een echo wordt gelijk gekeken of je baarmoeder schoon is en zo nodig wordt achtergebleven weefsel weggehaald. Veel succes en sterkte!

Hi! 
Allereerst heel veel sterkte met je verlies!
Bij ons is het hartje ook met 12 weken gestopt met kloppen en we waren er helemaal kapot van.
ik heb ook een curretage gehad waar ik erg tegen op zag maar uiteindelijk is het me heel erg meegevallen. 
Ik moest s’ochtends in het ziekenhuis zijn, toen hebben ze een soort tampon ingebracht van zeewier, deze zet uit waardoor ze meer ruimte hebben tijdens de curretage, dit heb ik niet als onprettig ervaren. Hierna kreeg ik oxazepam en alvast pijnstilling en mocht ik op een kamertje met mijn partner wachten tot we ‘aan de beurt’ waren. Ik werd gelukkig na een uurtje al opgehaald en met bed en al naar de ruimte gebracht waar ze een infuus zouden aanbrengen, mijn vriend mocht hier niet bij zijn maar de verpleegkundige waren erg lief dus ik voelde me ondanks alles oke. 
Hierna werd ik naar de ok gebracht en kwam de anesthesist, ik was erg bang voor de narcose maar heb het totaal niet door gehad. 
Toen ik wakker werd was ik heel erg emotioneel maar hebben ze me gerust kunnen stellen, terug gebracht naar onze kamer en hier moest ik blijven tot ik wat gegeten had en geplast. Ik ben wel heel erg geschrokken van het bloed dat ik verloor, het ging door het kraamverband heen. De pijn na de curretage was best intens, veel steken en gewoon een onprettig gevoel en erg vermoeid van de narcose en al het emotionele wat erbij komt kijken. 
Heel veel sterkte maandag, hopelijk heb je wat aan mijn verhaal, ik kon toen weinig op internet erover vinden en dat maakte dat ik het extra eng vond. 

Veel liefs!!!! 

Wat erg voor jullie, sterkte!
Ik heb de pillen en curretage gehad en zou volgende keer meteen weer voor een curretage gaan ipv pillen. Je gaat onder narcose en wordt met relatief weinig pijn wakker. Heb er niks van gemerkt en vond dat Erg prettig na die horrorpillen. Keek er erg tegenop maar viel 130 procent mee. Hierboven wordt het proces al netjes beschreven dus ga je daar niet mee lastig vallen. Succes!

Wat ontzettend verdrietig voor jullie! 

ik heb helaas ook een curretage gehad. 
Het is mij ook onwijs meegevallen. De pijn die ik erna had was minimaal. En het vloeien was ook na 6 dagen over. 
Ik was wel heel emotioneel toen ik na de narcose wakker werd maar dit had de verpleegkundige van tevoren al gezegd dat dat waarschijnlijk ging gebeuren. 
 Veel sterkte xx 

Wat verdrietig.. heel veel sterkte.
Ook ik heb een curretage gehad en het viel me enorm mee. Ik moest een paar uur van tevoren pillen inbrengen om de baarmoedermond wat open te laten gaan. Dat maakte de ingreep makkelijker.  In het ziekenhuis kreeg ik een uurtje van tevoren rustgevende medicatie en ze waren ontzettend lief voor me. Ook in de OK heeft de gyn die de ingreep deed me nog flink geknuffeld en toen werd ik onder zeil gebracht. De ingreep duurde ongeveer een kwartiertje. Het vruchtje en al het weefsel etc werd eruit gezogen. Daarna werd ik al snel weer wakker en naar de uitslaapkamer gebracht waar mijn vriend al op me zat te wachten. De gyn is nog even bij me komen kijken en heeft me verteld wat ik kon verwachten qua pijn en bloedverlies. Na twee weken kreeg ik een controle om te checken of de baarmoeder schoon was.
Het verliep allemaal heel snel en heel rustig. En wat waren ze allemaal lief en begripvol. Een volgende keer (ik hoop natuurlijk dat die niet komt!) zou ik niet angstig meer zijn voor een curretage.

Dankjewel voor jullie woorden en uitleg! Morgen is het al zover, en ik bem echt heel zenuwachtig. Wanneer gingen jullie weer werken? Mijn werkgever appte mij alweer wanneer ik weer kon gaan werken na de ingreep? Pff ik weet niet of ik meteen die volgende dag al kan werken..heb het er nog best zwaar mee..

Ik had het er ook erg zwaar mee en heb pas na 5 weken mijn werk weer opgepakt. Ik was mentaal een wrak en heb ook een tijdje bij een psycholoog gelopen om het allemaal te verwerken. Jouw welzijn staat op nummer 1 dus voel goed aan wat goed is voor jou...

Terug
Bovenaan