curettage?

Hallo allemaal,
Vorige week heb ik een miskraam (na 6 weken) gehad. Ik verloor bloed (geen zichtbaar vruchtje) en de zwangerschapstest was nu negatief. Ik heb vorige week en vandaag een echo gehad en er zit nog 'iets' van een halve centimeter in de baarmoeder. Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen: de volgende menstruatie afwachten en hopen dat het dan verdwijnt of laten curetteren? Hebben jullie advies? Zijn er ook risico's (als verminderde vruchtbaarheid) verbonden aan een curettage?
Alvast bedankt voor je reactie ( Ik word gek van de situatie: eerst wennen aan het idee van zwanger-zijn en nu het slepende vervolg..)
Groetjes, Esmeralda

Hoi,
Ik heb in juni een curretage gehad en hier hoef je echt niet bang voor te zijn en ook niet dat er risico's aan verbonden zijn. Je hele baarmoeder wordt mooi schoon gemaakt en direct daarna mocht ik alweer zwanger raken.Ik geef je het advies om toch een curretage te laten doen.Het is n.l beter om alles zo snel mogelijk weg te laten halen en je het zo snel mogelijk een plekje kunt geven.Je vlg menstruatie kan ook nog lang weg blijven en na een curretage weet je wel zeker dat alles verwijderd is.Ik leef met je mee,want wat je meemaakt is erg verdrietig.Ik kan erover meepraten.Veel succes met je beslissing en laat nog even weten hoe het gegaan is.

Liefs Yvon

Hallo Yvon,
Bedankt voor je snelle reactie. Mijn gevoel zegt inderdaad ook om aan te dringen op een curettage, maar omdat ik nu al een paar weken met zwanger-zijn en alles rond miskraam bezig ben twijfel ik wel eens of ik alles nog wel in de juiste verhouding zie. Ik ga vrijdag naar de huisarts. Ik laat zeker iets van me horen. Ik hoop dat het nu allemaal weer goed met je gaat?
Nogmaals bedankt, groetjes Esmeralda

Hoi Esmeralda,

Zelf heb ik geen curretage hoeven ondergaan. Aan 1 kant is dat erg fijn maar aan de andere kant denk ik dat als je gecurreteerd bent, je weer helemaal "schoon" bent van binnen en je weer sneller je oude cyclus terug hebt. Ik heb na de mk een vreselijk lange en onregelmatige cyclus omdat mijn lijf zo van slag is... dus ik weet niet wat beter is maar geen curretage hoeft dus geen voordeel te zijn.

Sterkte!!

Hoi Esmeralda,

Bij mijn echo na mijn miskraam zat er nog ong. 1 cm placentaweefsel.
de gyn. zei tegen mij dat dat bij een volgende ongi wel mee zou komen.
Ik heb er na die tijd geen controle weer op gehad of alles nu inderddad weg is.
Wat zei de gyn. tegen jou dan?

Groetjes, Monique2

Graag gedaan hoor en ik hoor nog wel van je.Voor mij wordt dit een spannende maand.Eindelijk werd ik na 7 weken ongesteld en heb even een week daarna gegokt of ik vruchtbaar was.Wie weet ben ik nu zwanger, maar ik blijf er nu nuchter onder ,anders valt het straks zo tegen en het nodige verdriet heb ik net achter de rug.

Liefs Yvon

Terug
Bovenaan