Curettage?

Hoi meiden,

Na eerst een poosje op het septemberforum gezeten te hebben, ben ik nu hier....
Onze eerste echo( waar we heel enthousiast naartoe gingen) wees uit dat er geen hartactiviteit was. Het kindje is gestopt met groeien bij een week of 6.
Nu heb ik deze week weer een echo, om alles nog even te controleren. Ik bleek ook cystes te hebben.
Omdat er geen spontane miskraam op gang komt, verwacht ik een curettage.
Kan iemand mij hier vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
Ik ben graag voorbereid voor het gesprek en onderzoek van donderdag.....
Dan weet ik een beetje welke opties er zijn en kan ik een betere keuze maken.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetje svan Dieke.

Lieve Hollie,
wat vreselijk verdrietig voor je zeg! In ieder geval veel sterkte.
Ik ben moeder van twee dochters. Vorig jaar het ik twee miskramen met curettages gehad.
De eerste keer was bij 5 wkn, ik bleef twee weken vloeien. Bij echo bleek er nog iets placentaweefsel van 2 cm te zitten. Curettage onder narcose. De ingreep duurt nog geen 10 minuten. Ze zuigen je baarmoeder leeg en schrapen met een soort lepeltje de wand schoon.
Ik heb helaas twee weken last van de narcose gehad. concentratieproblemen en licht in mijn hoofd.
Vlak daarna weer zwanger. Eerst echo bij 9 wkn: kindje met kloppend hartje, wat waren we blij. Bij 11 wkn weer bloedverlies. Het hartje was gestop.
Toen 2 dgn later weer curettage. Ik kon het niet aan om mogelijk weken af te moeten wachten. Dit keer met een ruggenprik. Dat deden ze eigenlijk nooit in ons ziekenhuis, maar ik wilde geen narcose meer voor een ingreepje van 10 min. Ik was wel bang voor zuiggeluiden, maar dat viel mee. Ze hadden de radio aangedaan. Als je wilt kun je iets rustgevends krijgen, maar dat hoefde ik niet. Ik zit zelf in de zorg, dat maakt wel verschil denk ik...

In ons ziekenhuis brengen ze s ochtens vroeg een staafje in de baarmoedermond in. Hierdoor krijg je een soort van ontsluiting, waardoor de curetttage makkelijker gaat en ze niet op hoeven te rekken.

Dit wisselt per ziekenhuis.
Ik denk dat het belangrijk is om te vragen wat de procedure bij jullie is.
Ik moest verplicht een uur op bed om dat staafje in te laten werken en ik kreeg er krampen van. Niet prettig. Maar ik snap wel dat ze het hier zo doen.

Afhankelijk van het ziekenhuis kun je kiezen voor narcose of ruggenprik. Maar mogelijk heb je zelf ook voorkeur. Bij narcose maak je helemaal niks mee en dat kan prettig zijn. Ik had veel last van de narcose, maar er zijn heel veel meiden,die nergens last van hebben gehad.

heel veel succes en neem je tijd om dit verlies te verwerken...

groetjes,

Edith

Lieve Edith,

Ik ben erg blij met je reactie, nu kan ik toch wat beter een keuze maken.
Morgen is het zover, dan mogen we naar de gyneacoloog.
Ik laat het maar over me heenkomen en zie het wel.
Erger dan de afgelopen week wordt het vast niet......

Nogmaals bedankt voor je reactie, ik heb er heel veel aan!

Groetjes van Dieke.

Hollie,

Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt. ik heb 2 keer een mk gehad, de 1e kwam spontaan op gang na 6 weken en de 2de zwangerschap werd een groeiachterstand en een zwakke hartactie ontdekt met 7 weken, vervolgens hebben we nog een goede echo gehad en daarna een echo waarop geen hartactie meer was te zien.

Ik werd door mijn vk doorgestuurd naar de gyn, ik wilde medicijnen om een mk op te wekken. Er wordt dan nog een extra controle gedaan. De medicijnen werkten goed, zo leek het. Een paar dagen na de mk, kreeg ik een heftig bloeding, het was niet te stoppen. Ik kreeg een spoed curettage om 22.00 uur, ik had geen keus op dat moment. Ik was 11 weken zwanger geweest.

Ik leefde die 2de zwangerschap in een roes en dat ging na de mk/curettage nog even door. Het is heel anders dan jouw verhaal, dus ik denk dat je weinig aan mijn verhaal hebt...

Toch wil ik je veel sterkte wensen en ik hoop dat je alles een plekje kunt geven.

Liefs Lientje

Vnadaag is mijn curettage geweest.
Het viel me erg mee, ik ben onder narcose geweest( nog nooit eerder meegemaakt)
Ik trof lieve mensen en dat helpt enorm.
Gisternacht had ik wel een soort mini-weeenstorm, waarbij ik veel bloed verloor.
Het bleek toch handig na controle om de ingreep door te laten gaan.
Nu even afwachten hoe het de komende dagen gaat. op zich voel ik me best redelijk, op buikpijn na.
En dan hopen dat we nog een keer een wondertje
( want dat blijft het) mogen verwachten.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad!

Groetjes van Dieke.

Ha Dieke,

Sterkte de komende tijd! Ik heb ook een miskraam en curretage ondergaan en wil je nog het volgende meegeven. Het schijnt beter te zijn om 3 maanden te wachten met zwanger worden na een curretage, omdat er dan een grotere kans bestaat op weer een miskraam. Ik hoorde dit zelf pas na een paar maanden en vond het slordig dat ze me dat nooit verteld hadden. Gelukkig ben ik na 3 maanden snel weer zwanger geworden en zit ik nu in mijn 28ste week. Ik hoop dat jouw kleine wondertje ook niet lang op zich laat wachten!
(Het goede nieuws is dat je na een miskraam wel sneller zwanger schijnt te kunnen worden...)

Groetjes,
Lonneke

Ha Dieke,

Sterkte de komende tijd! Ik heb ook een miskraam en curretage ondergaan en wil je nog het volgende meegeven. Het schijnt beter te zijn om 3 maanden te wachten met zwanger worden na een curretage, omdat er dan een grotere kans bestaat op weer een miskraam. Ik hoorde dit zelf pas na een paar maanden en vond het slordig dat ze me dat nooit verteld hadden. Gelukkig ben ik na 3 maanden snel weer zwanger geworden en zit ik nu in mijn 28ste week. Ik hoop dat jouw kleine wondertje ook niet lang op zich laat wachten!
(Het goede nieuws is dat je na een miskraam wel sneller zwanger schijnt te kunnen worden...)

Groetjes,
Lonneke

Terug
Bovenaan