curretage achter de rug

De curretage is gelukkig achter de rug.
We zitten hier met aardig wat meiden die dit pas geleden helaas hebben moeten ervaren.
Ik voel me redelijk.
Een beetje moe en een beetje dizzy.
Ik ben goed geholpen in het ziekenhuis.
Even een vraagje voor anderen die een curretage ondergaan hebben.
Moeten jullie nu ook een menstruatie afwachten. Ik zal gehoorzamen maar ik vind het wel moeilijk. Moet je veilig gaan vrijen terwijl je graag een kindje wil.

Groetjes van Caroline

hoi caroline.
nou de curettage is bij mij vrijdag gedaan,dus ik heb het ook al gehad.
ik vond het een vreselijke lange dag.tegen mij hebben ze gezegd dat je je eerste menstruatie moet afwachten.en dan maar weer hopen dat het gaat lukken.
dikke kus daan

ik hoefde absoluut niet mijn eerste menstruatie af te wachten. Ik heb dat gevraagd aan de gyn.
Ik ben op 8 januarie gecurreteerd en heb mijn menstruatie nét achter de rug.
Ik moet zeggen dat ik dit zelf wel prettig vindt. Je lijf is er weer klaar voor en je kan rekenen of je wel/ of niet overtijd ben.
Maar ik heb niet met rubber gevreën hoor....

Hoi Daan,
Ik ben zelf wel blij dat het achter de rug is. De tranen waren al op.
Ik heb nog nagevraagd waarom je 1 menstruatie moet wachten.
Dat is omdat het door de curretage toch beschadigd is van binnen. Een eventuele bevruchte eicel zou dan in een niet goed nestje binnen komen. Dat is de uitleg die ik kreeg.
Groetjes van Caroline
En anderen in hetzelfde schuitje veel sterkte toegewenst!

hoi caroline,ben "blij" voor je dat het achter de rug is,waarschijnlijk voel je je ondertussen alweer wat beter,want je berichtje is al een poosje geleden geschreven, ik ben al die tijd niet op het forum geweest druk met verhuizen. ik hoop voor je dat je snel ongesteld word, zodat je er weer voor kunt gaan,ik wens je heeel veel succes.

Hoi,

Ik wens je ten eerste heel veel sterkte om over de teleurstelling heen te komen. Wij waren er ook kapot van. Ik was eind juli in verwachting en kreeg met 9 weken een miskraam. Ik ben toen ook gecurriteerd en mij had de arts verteld dat je lichaam heel snel hersteld maar dat je beter een maandje kan wachten voor het emotionele aspect. Ze zeggen juist dat je extra vruchtbaar bent omdat het daarbinnen helemaal schoon is gemaakt. Ik zelf ben daarna niet meer ongesteld geworden en het is normaal dat het wat langer duurt voordat het op gang komt maar ik was meteen zwanger en het gaat goed dit keer, ik ben nu 19 weken. Ik vertel dit er even bij omdat ik toen sterk het gevoel had dat ik een volgende miskraam niet aankon, en je ziet het kan ook gewoon goed komen.

Ik denk dat je op je gevoel moet afgaan maar wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger bent.

Groeten van Amanda

Terug
Bovenaan