Beste Shar1991, jeetje ja, het is allemaal niet niks dit. Het verwerken en nu ook de aanhoudende klachten... Ik zou zeker ook even de huisarts bellen. Ik heb op Oudersvannu.nl even wat informatie voor je opgezocht betreft het opwekken van een miskraam en curettage. Dit artikel is medisch beoordeeld door een gynaecoloog:
Curettage en opwekken van een miskraam:
De medicijnen die de miskraam opwekken, hebben bijwerkingen (koorts, misselijkheid, diarree).
Na een Curettage:
Na een curettage kun je nog een paar weken bloedverlies hebben. Omdat de baarmoedermond nog een paar dagen openstaat, is er een verhoogde kans op een infectie. Om dit risico te beperken is het advies om de eerste twee weken geen tampons te gebruiken, geen seks met penetratie te hebben en niet in bad, het zwembad of de sauna te gaan. Douchen mag wel. Je kunt nog een week last hebben van buikpijn en menstruatie-achtige krampen. Paracetamol en een warme kruik helpen vaak goed. Als het nodig is, kun je ook ibuprofen of naproxen innemen. Kijk op de verpakking voor de juiste dosering. De eerste week kun je beter nog niet sporten en tillen. Doe het rustig aan en wees extra lief voor jezelf. Meestal heb je twee tot drie weken na de curettage een telefonische afspraak met de arts om te bespreken hoe het met je gaat. Als het nodig is, zal de arts je vragen om voor controle naar het ziekenhuis te komen. Soms is dit een inwendig onderzoek.
Wanneer contact opnemen met de huisarts?
Krijg je na de curettage koorts (meer dan 38 graden)? Bel dan altijd de huisarts of de gynaecoloog. Doe dit ook als je opeens hevige buikpijn krijgt en/of hevig bloedverlies (meer dan bij een menstruatie). Vies ruikende afscheiding of je ziek voelen kan wijzen op een ontsteking van de baarmoeder, neem in dat geval ook contact op met de arts.
Wil je het volledige artikel lezen? Lees hier verder:
Bij een miskraam kun je een curettage krijgen. Dit is een ingreep waarbij de baarmoeder wordt leeggemaakt. Hier lees je hoe curettage precies werkt.
www.oudersvannu.nl
Ik wens je heel veel beterschap de komende tijd. Als je nog verdere vragen hebt, of je moet je ''ei'' even kwijt, dan zijn we er hier voor je!