Curretage......en wat vragen

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag heb ik een curretage achter de rug en donderdag wel veel last gehad. Vrijdag   voelde   ik me echt goed en het bloeden was al bijna weg.
In het weekend was ik wel moe, maar ik voelde  me (op een beetje buikkrampen na goed).

Nu weer aan het werk en ik heb echt last> veel krampen, pijn in mijn buik. Ik begin weer met bloeden, terwijl dat bijna weg was en ook pijn bij het naar de wc gaan.
Hebben jullie dit ook gehad?

Verder hoop ik dat mijn lichaam alles weer snel oppakt en hopelijk lukt het om op korte termijn weer zwanger te raken.......ook daar hoor ik verschillende verhalen over. We gaan het zien.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Groetjes,
Charlie

Hallo Charlie,

Die krampen hebben waarschijnlijk te maken met het kleiner worden van de baarmoeder. Dat kan idd pijnlijk zijn. Rustig aan doen dus. Pijnstillers willen nog wel eens helpen.
Ik heb zelf een spontane miskraam gehad, maar het bloedverlies ging op en neer, dat is ook zo bij een curettage, zo schreven de dames die wel een curettage hebben gehad.
Sterkte meid met alles, het is helaas iets waar je doorheen moet!

Gr. Laura

Hoi Charlie,
Ik had op 5 feb een curettage. Na afloop had ik gelukkig nergens last van .Helemaal geen bloedingen.
Na 31 dgn. werd ik ongi.   Maar ik had wel elke keer een onregelmatige cyclus. Ik weet sinds 25 juli dat ik weer zwanger ben. Het heeft dus 5 mnd geduurd. Ik heb geen kinderen en ben al 36. Dus je snapt het , ik word nu ongeduldig. Verder ben ik heeeeel bang dat het weer misgaat. Dat zal jiuj misschien ook hebben als je weer zwanger zal zijn.
Eind aug heb ik mijn eerste echo. Ik weet niet hoe ik die 3 wkn door moet komen.
Meid, ik wens je veel sterkte met je mk. Want het niet niks. Blijf vooral hier je hart luchten, mocht je daar behoefte aan hebben. Wij zijn er voor je!
Liefs, Yvette

Hi Charlie,

Vervelend, he een curettage... ik heb 18 juni een curettage gehad en ik was er vrij snel weer bovenop (wo curettage en ma gaan werken)  en had na dag 1 bijna geen bloedverlies. Na een week was het helemaal  opgehouden maar 5 dagen daarna  had ik weer 6 dagen bloedverlies, toen wel wat meer. Wist niet of het aan nabloeding was of een menstruatie maar we gaan uit van optie a.

Heb wel een succesverhaal voor je, want ben namelijk in de 1e ronde zwanger geraakt! Errug spannend, gelukkig heb ik donderdag weer een echo, denk nu dat ik een week of 6 ben dus hoop op een hartslagje!

Sterkte en volg je hart, als je voelt dat je lichaam nog niet aangesterkt is, neem dan even de tijd voor jezelf. je kan je hele leven nog hard werken en bikkelen! Des te eerder ben je weer de oude.

Groetjes Jannie

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Stelt me weer gerust.

Het is inderdaad ingrijpend als mis gaat, vooral ook omdat het echt genieten was om zwanger te zijn. het idee is gewoon leuk! En dan neem je de moeheid en wisselende buien gewoon op de koop toe haha!

Weet nu in ieder geval dat het dus normaal is dat het bloedverlies soms minder is en dan weer in 1x aanwezig kan zijn.
Ik houd me ook inderdaad rustig, want de 200% inzet op het werk lukt nu eenvoudigweg niet. Doe alles wat ik kan en haal de rest in als ik me beter voel.

Jannie en Yvette gefeliciteerd! Dat is goed nieuws. Kan me voorstellen dat de echo een spannend moment is. hebben jullie deze nu ook eerder, omdat de vorige zwangerschap in een mk is geeindigd.

Voelt het bij jullie ook anders nu dan de vorige keer? Ik had namelijk bij mijn zwangerschap vanaf het begin een heel vreemd gevoel. Kan het niet duidelijk omschrijven (beetje onrustig en heel voorzichtig). Was ook niet verbaasd over de echo (natuurlijk wel heel verdrietig).

Laten jullie weten hoe de echo  is gegaan?

Groetjes,
Charlie

He Charlie,

ik heb vorige week maandag een curretage ondergaan.....woensdag weer gewoon aan het werk (doe kantoorwerk, dus lichamelijk niet erg inspannend...), maandag bloedbad, dinsdag beetje vloeien, woensdag niets meer, woesndagavond druk geweest en donderdag weer vloeien....oeps. Huisarts gebeld, kreeg direct op mijn donder moest het rustig aan doen!

Vrijdag ineens heeeeel erg buikpijn, direct naar huisarts, alles zag en voelde ok, vloeide ook niet (drupje per dag, dus das bijna niets...). Ik vroeg aan mijn huisarts of het mijn ei kon zijn....nee, volgens het boekje niet, maar ze kon het ook niet uitsluiten (ik denk namelijk dat ik twee weken ervoor ongesteld ben geweest, terwijl het vruchtje er toen nog zat)....

Nou ja, voel me goed, verlies over de hele dag nog steeds maar een drupje.....volgende week terug naar gyn en dan hopen we groen licht te krijgen voor volgende poging.....spannend hoor (en ook doodeng natuurlijk).

Goed advies: rust minimaal 1 week goed, das heel belangrijk.....en neem geestelijk ook de tijd!

Kom anders een kijkje nemen op ons onderwerp: We gaan ervoor: Part I

Dit zijn allemaal vrouwen zo tussen 28 - 34 jaar die allemaal net een miskraam hebben gehad en graag weer zwanger willen worden (en een paar zijn het inmiddels alweer). Hier vinden wij veel steun en begrip bij elkaar.

liefs Yosha

Terug
Bovenaan