Curretage gehad en nu?

Hallo meiden,

Ik heb nog niet eerder op dit forum geschreven, dus ik zal me even een beetje voorstellen. Vorig jaar raakte ik in ronde 16 spontaan zwanger nadat we onze incheck in het ziekenhuis al hadden gehad. We zouden net aan de onderzoeken beginnen toen ik zwanger bleek te zijn. Super natuurlijk, dat zou ons veel ellende besparen. Maar helaas is het niet goed gegaan, drie weken geleden ben ik gecurreteerd. Ik was zo'n negen weken onderweg, het vruchtje is niet verder gekomen dan zes weken en een paar dagen. De curretage is me ontzettend meegevallen en het gaat eigenlijk wel prima met me.

In het ziekenhuis werd me verteld dat ik tussen de vier en zes weken waarschijnlijk ongesteld zou worden en uit reacties van meiden op internet lees ik dat dat wel klopt. Maar dat het ook wat langer kan duren. Mijn eigen cyclus is normaal gesproken rond de 30, 32 dagen. Nu verloor ik gisteren al wat druppeltjes bloed, de 22-ste dag na de curretage. Meteen spookt het in mijn hoofd: dat is snel!! En daarachter komt de gedachte.... Of zou het innestelingsbloed zijn? Zodra het weer kon zijn we namelijk weer direct 'aan de klus' gegaan na de curretage... Wat denken jullie?? Is het mogelijk om direct na een curretage zwanger te raken?

Groetjes van
VB

Ik denk dat het gewoon een druppeltje bloed was en dat je nog nergens op moet hopen. Zelf ben ik destijds na de bevalling (na 18 wkeen zwnagerschap) mijn temp op gaan nemen. Niet om zwanger te worden, maar omdat ik wilde weten wanneer ik   mijn eisprong had, en wanneer ik dus mijn menstruatie kon verwachten. Ideaal. Ik had een verhoging van mijn temp en 11 dagen later werd ik ongesteld. Precies zoals verwacht. (ik heb altijd een korte cyclus, dus voor mij is 11 dagen normaal).

Ga er van uit dat je straks gewoon ongesteld wordt, het bespaard je een enorme teleurstelling. Heb gemerkt dat vrouwen die uitgaan van direct weer zwanger te zijn na een miskraam, heviger teleurgesteld zijn, dan vrouwen die nergen op rekenen in de eerste ronde na de mk.

Hou je taai, en ergens schijnt ook voor jou de zon.

Miep

Hoi,

helaas welkom hier. Fijn dat het al goed gaat met je. Natuurlijk is het mogelijk dat je zwanger bent, maar laat je inderdaad niet meteen gek maken. Succes ermee.

Hoi,

Ook ik wil je (helaas) welkom heten! Bij mij is het bijna 7 maanden na mijn miskraam en ik merk nog af en toe hoeveel pijn het doet!! Ik heb echt wel even nodig gehad om het te verwerken, nu heb ik het er echt weer aan toe om zwanger te worden. Ookal zijn wij meteen ook weer doorgegaan omdat ik zo snel mogelijk dat zwanger zijn gevoel weer terug wilde!!
Gebruik dit forum ook om van je af te praten want dat is erg belangrijk!!

Sterkte
Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan