curretage gehad...

Hallo,
Gisteren ben ik voor een curretage in het ziekenhuis geweest. Ik had besloten dat het er maar uit gehaald moest worden. Want vandaag zou ik 13 weken zwanger zijn geweest. Na de curretage vertelde de gyn dat het idd al in de eerste week al fout was gegaan. En dat het maar goed was dat ze het nu weggehaald hadden. Het weefsel bleek namelijk al aan het afsterven te zijn. Met alle gevolgen van dien.. baarmoederontsteking etc. Ben dus blij dat ik hier voor gekozen heb. Alles is me erg mee gevallen. Heb helemaal geen pijn en ik vloei maar heel weinig. Kan nu haast niet wachten op het moment dat we weer zwanger mogen worden. Maar ja, dat duurt nog een paar weekjes. Eerst dit een plekje geven...

Groetjes Tamara

Hoi Tamara,

Knap dat je zelf voor de curetage gekozen hebt! Zeker nu je ook weet dat het al aan het vergaan was. Gelukkig heb je er (buiten veel verdriet en pijn) niks ernstigs aan over gehouden.Nu gaat de verwerking pas echt beginnen. Klinkt heel raar, maar mijn ervaring is dat het hele proces weer even heviger word als het vruchtje uit je lijf is. Dan is het ineens zo definitief over. Heel veel sterkte!
Fijn dat je weinig last het van de curetage. Dat was bij mij ook zo. Wel had ik van de gyn een hele lading pijnstillers mee gekregen. Ik heb ze niet nodig gehad. Neem ook de tijd om lichamelijk van alles te herstellen. Je mag gelijk weer zwanger raken, maar door de narcose heeft je lijf ook een klap gehad. Wij zijn beide keren gelijk weer aan het klussen gegaan. Maar de effekten van de narcose (vooral erg moe) hebben wel 2 maanden geduurt. De eerste keer was ik na 4 ronden alweer zwanger. Nu zitten we in ronde 5.

Ik hoop dat jullie weer gauw zwanger zijn!

Hoi hoi,

Ook ik heb (vorige week) een curatage gehad, en ben er nog steeds erg moe van, dus hou daar rekening mee. Ik heb eerst 2 weken gewacht, en het was voor mij ook echt een opluchting dat alles nu eindelijk achter de rug was. Het is waar, dat ook al denk je alles verwerkt te hebben, je het nu nog even zwaar krijgt, maar voor mij was het ook echt het moment om eindelijk door te kunnen, en gewoon weer verder te durven denken.

Even over je andere berichtje. Mij hebben ze niet gezegt een menstruatie af te wachten, ze zeiden zelfs dat als je zwanger wordt je lichaam er ook weer aan toe was. Misschien is dat zo dat je lichaam er aan toe is na de eerste menstruatie, maar ik ben ook zeker niet van plan om daar op te gaan wachten. Laten we gewoon enig vertrouwen hebben in ons lichaam!!

Heel veel sterkte, en neem echt de tijd om uit te rusten (heb ik niet gedaan en vandaar dat ik vanmiddag weer lekker naar huis ben gegaan om te slapen!!) want dat heb je echt nodig! Hoop dat het snel weer beter gaat, en natuurlijk dat je snel weer zwanger mag zijn!!

groetjes Patricia

Lieve Tamara,

Ik wens jullie heel veel sterkte om het verlies te verwerken en een plekje te kunnen geven.

Het is absoluut niet leuk dat je  gecuretteerd bent, maar zo te horen is het wel heel goed en zo gezond dat je nu bent gecuretteerd. Ik merkte bij mezelf (ik ben  9 weken geleden gecuretteerd) dat ik na de curettage pas echt aan het verwerken ervan kon beginnen.

Doe het vooral rustig aan en neem echt je tijd ervoor!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan