curretage

op 1 april kreeg ik te horen dat ons kindje niet meer gegroeid was na 8 weken op dat moment was ik 12 weken toen we een echo lieten maken.
Op 5 april verloor ik de vrucht en het vruchtzakje maar ik moest na een paar uur toch na het ziekenhuis want de krampen waren te erg.
Ik ben gecurateerd omdat er nog te veel resten in de baarmoeder aanwezig waren.
Ik heb rot weken gehad hierna omdat ik de curretage nooit heb gewild en ik ben hierdoor ook bang dat ik niet snel zwanger zal raken.
De eerste keer wat het binnen 2 maanden raak.
Hoe zorg ik ervoor dat ik niet onzeker blijf na dit hele gebeuren i.v.m. een zwangerschap?

Hoi Ingrid, ben je inmiddels alweer wel ongesteld geworden?? Ik denk dat je altijd onzeker blijft, zeker de eerste 12 weken. Ik mag wel, als ik zwanger ben, met 8 weken al voor een echo, dat vind ik wel heel fijn. Ik heb het hartje van ons kindje nooit gehoord en jij waarschijnlijk ook niet, mischien als je het bij een volgende zwangerschap hoort, je dan wel veel zekerder bent. Ik hoop voor je dat je toch snel weer zwanger bent en dat het dan goed gaat!! Hou ons op de hoogte! Groetjes

Hoi Ingrid,

Ik zelf ben na 15 wk zwangerschap gecurreteerd en vanaf die dag gerekend 6 feb, ben ik op 11 Maart voor eerst weer ongesteld geworden. Zijn volgens mij dus 35 dg na de curettage.
Ik ben na 11 mrt niet meer ongesteld geworden en inmiddels weer 12 wk zwanger. Ben erg bang geweest in begin en heb met 9 wk een echo gehad ( veel eerder kunnen ze toch niet echt wat zien ) bleek alles goed te zijn. Ik krijg nu meer echo controle en ben daar erg blij mee. Volgende week weer een echo.

Je ziet dus dat het wel degelijk snel kan gaan en ook goed. Ik duim voor jullie allen hier dat vlig mag lukken en dan ook goed gaat. Ik weet wat het is. Ondanks dat ik dagen nog bang ben, geniet ik eigenlijk al vanaf het begin van de nieuwe zwangerschap. Komt allemaal goed.

Succes ermee.

Liefs van mij

Bedankt voor jullie reactie. Het helpt als je je verhaal kwijt kunt en dit kunt delen met anderen.
De angst zal er altijd zijn door het hele gebeuren is het niet het zwanger worden dan wel de miskraam.
Ik ben al wel ongesteld geworden 4 weken geleden ik was 1 week later dan normaal. De volgende is over een paar dagen.
Bedankt voor jullie reactie nogmaals.
Groetjes Ingrid
p.s. Shirley gefeliciteerd met je zwangerschap en dat alles goed mag gaan.

Terug
Bovenaan