Na alle drukte van de afgelopen tijd hoopten we op een rustige kerstvakantie, manlief moet nog veel werken en ik genoot van de tijd met de kinderen. Totdat ik maandagnacht ineens flink begon te vloeien. Dinsdag werd het erger en begon ik kleine stolsels te verliezen en menstruatieachtige krampen te krijgen. Tegen de avond toch maar even advies gevraagd aan een vriendin die kraamverzorgster is. En zij raadde me aan de verloskundige te bellen. Die vond het vreemd dat ik 14 dagen na de geboorte ineens zoveel vloeide en belde de gyn voor een echo en consult. Op de echo was te zien dat het foute boel was. Mijn baarmoeder zat vol met bloed en stolsels en er zaten nog restjes placenta. Ik mocht niet meer naar huis en kreeg een infuus waarna ik bedrust moest houden totdat ik woensdag onder het mes kon. Zo het vloeien nog erger worden dat zou ik 's nachts nog naar de OK gaan. Gelukkig hoefde dat niet en ben ik woensdag met een ruggeprik gecurreteerd waarna ik 's avonds weer naar huis mocht. Hopelijk kunnen we nu dan echt gaan genieten van ons gezin en kunnen we alle nare dingen van de afgelopen tijd even achter ons laten.