curritage plaatselijk verdoven, roesje of algehele narcose

a.s. dinsdag zal ik gecurriteerd worden omdat tot ons verdriet ons kindje niet levens vatbaar is, maar beter zo is voor ons kindje. Nu heb ik maandag een gesprek met de arts over hoe we het gaan doen.
Nu weet ik dat er bij de artsen de eerst keuze is, plaatselijk te verdoven. Nu lijkt met dat best naar en denk ik er over om te vragen of een narcose ook mogelijk is. Maar dacht op deze manier alvast een beetje de ervaringen te vragen.
Dus Wie heeft ervaring met plaatselijk verdoven, roesje of narcose??

Beste vfm,

Ik hbe 1,5 wkn geleden een curretage gehad onder algehele narcose.
omdat ik er erg tegenop zag was ik heel blij met die narcose. ik zie er ook geen meerwaarde van in om het allemaal bewust mee te moeten maken...?
Ik vraag me af of de 1e keuze van een arts is om plaatselijk te verdoven, In het ziekenhuis waar ik was hebben ze zelf ook sterk de voorkeur om dit onder algehele narcose uit te voeren, dat is voor hun en jezelf veel fijner.
Je valt en slaap en wordt wakker en het is voorbij....het is al vervelend genoeg allemaal dat je dit moet meemaken. ze zeggen wel eens dat een narcose risico's heeft, maar dat de autorit naar het ziekenhuis toe meer risico's met zich meebrengt....

veel sterkte met dit verlies....Liefs Iv

Hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring...

Hoi vfm,

Ik zelf vond algehele narcose fijn het is al erg genoeg!
Bedenk wel goed wat je met het kindje wil.
Wil je het in het ziekenhuis laten dan wordt het kindje gecremeerd.
Of wil je het laten begraven?
Klinkt vervelend maar ook daar moet je keuze's in maken.
Verzekering vergoedt in de meeste gevallen de kosten.
Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb haar in het ziekenhuis gelaten.
Achteraf heb ik toch wel spijt.
Vergeten zal ik haar nooit maar nu heb ik geen plaatsje waar ik naar toe kan gaan.
Steek wel altijd een kaarsje op in een kerk die open is.
Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!
Jou kindje komt er ook soms heeft het alleen wat tijd nodig.

Liefs Pupke

Ik heb vorig jaar september een curettage gehad en kon niet eens kiezen. Ze deden dit in principe alleen onder algehele narcose. Het is inderdaad al erg genoeg om mee te moeten maken.

Ik wil je in ieder geval héél veel sterkte toewensen!

Liefs Elin

Hallo Vfm

Ik werk op de operatieafdeling en wij doen deze ingreep alleen onder algehele narcose, omdat het anders veel te emotioneel is.
Heelveel sterkte!

maartje

Allereerst wilde ik jullie allemaal even bedanken voor jullie antwoord.
In dit ziekenhuis werken ze voor 95% met plaatselijke verdovingen. Ik had natuurlijk wel door kunnen hameren dat ik een narcose wilde, maar dan had ik ook niet die dinsdag terecht gekund.
Uiteindelijk heb ik toch de plaatselijke verdoving gedaan en is me gelukkig alles meegevallen. De pillen die ik in moest brengen hebben heel goed zijn werk gedaan, waardoor ons meisje er geheel intact uitkwam en ik alleen nog gecurriteerd moest worden voor de placenta. Hierdoor hebben we onze dochter nog kunnen zien (echt een heel klein mesnje om te zien en 7 cm lang), wat toch wel heel fijn was en goed voor de verwerking. Dit alles heeft in totaal ongeveer een half uur geduurd. Daarna mochten we naar huis.
liefs

Terug
Bovenaan