Curritage?

Hoi,

Ik heb gisteren (donderdag)een miskraam gehad, het begon woe met licht bloedverlies en dat werd steeds erger. Gister ben ik een boel bloed en propjes (weet niet hoe ik het moet noemen) verloren en had erg veel krampen.
Vandaag ben ik naar de vlk geweest voor een echo (die al gepland stond) om te kijken of alles er uit was. Ze twijffelde en nu moet ik maandag naar de gyn en als er nog wat zit moet ik gecurriteerd worden. Weet iemand hoe dat gaat, doen ze dat dan direct? En wordt je verdoofd of zo?
Ik hoop dat iemand het me kan vertellen.
Ik zou nu 12 weken zijn.

Liefs Po

Hoi Po,

Allereerst veel sterkte gewenst. Zelf heb ik geen curretage gehad maar ik hoor van iedereen hier dat het heel erg meevalt. Bij mij is alles vanzelf gekomen maar mijn cyclus is sindsdien wel helemaal van slag. Als je gecurreteerd bent, is alles weer helemaal schoon van binnen en heb je volgens mij veel eerder weer je cyclus op de rit. Je kunt overigens meteen weer proberen zwanger te worden als je dat wilt. Ze raden je vaak aan 1 cyclus te wachten maar dat is alleen omdat je nu niet precies weet hoe lang je cyclus is. Je eerste ongi laat nl. vaak iets langer op zich wachten na een mk (bij mij 7 weken).

Sterkte!

Groejtes F.

Hoi Po,

ik zal kort proberen om te vertellen wat een curritage inhoud (ik ben 3 sept gecuriteerd)eerst wordt er bloedgeprikt (bij mij 2 dagen van te voren) dan moet je nuchter verschijnen, je krijgt een gesprekje met de anestesist over de narcose en dan wordtje in zo'n blauw operatiejasje gestoken, krijg je een piletje en een infuusnaald ter voorbereiding, dan ga je naar de operatiekamer en dan krijg je een prik voor de narcose na ongeveer een half uur wordt je wakker op de uitslaapkamer en ga je naar je kamer terug en dan eet je wat en mag je na een gesprekje met de gyn naar huis. Ik was na 2,5 uur in totaal weer thuis en het is me meegevallen.
Als het bij jouw ook gebeurt wordt alles je nog goed uitgelegd hoor.
Heel veel sterkte!

Groetjes Nienke

Hoi,
Bij een curretage moet je eerst naar een gyneaocoloog voor een intake gesprek en er
wordt bloed geprikt.Bij de intake gesprek moet je ook een aantal vragen beantwoorden waar je allergisch voor bent en naar je eventuele medecijnen gebruik en of je hart goed functioneert etc.Meestal moet je dan na een paar dagen terug komen voor een curretage.

Je wordt bij aankomst in het ziekenhuis naar een zaal gebracht en dan krijg je een operatiejasje aan en de rest van onderen is bloot en dan moet je een zetpil in je gat stoppen.Dit verdoofd dan en een half uur later ongeveer word je opgehaald en naar een zaal gereden waar je een infuusprik krijgt.Dit is niet pijnlijk, want ze leiden je af met een paar vragen en vragen ook waarvoor je komt.Dit om er zeker van te zijn dat je uiteindelijk niet een arm kwijt raakt na de operatie i.p.v dat ze een curretage hebben gedaan.Dan word je uiteindelijk naar de operatiezaal gereden en worden je armen hoger verplaatst op een(kan even niet op de naam komen).Je krijgt stickers op je arm en dan komt er op een gegeven moment een vrouw of man achter je staan met het narcoseapparaat en dan ben je erg snel weg.Hier merk je niks van.Bij mij werd er niets uitgelegd en dit vond ik de enige nare ervaring.Op een gegeven moment word je wakker en al die tijd hebben ze je goed in de gaten gehouden.Je word weer terug gebracht naar je kamer.Na een klein tijdje krijg je wat te eten en komt de gyn langs of alles goed verlopen is en mag jezelf aangeven wanneer je het aan kunt om naar huis te gaan.Je bloeddruk wordt wel eerst gecontroleerd.Maak je er verder geen zorgen om.Ik vond het ergste van alles om daar halfnaakt te liggen en geen conrtolle over mijn eigen lichaam te hebben. Verder viel alles erg mee, al voelde ik me wel wat emotioneel.Ik had ook een nare vent als gyn. Veel sterkte en succes. Liefs van Yvon

Terug
Bovenaan