Cursus borstvoeding

Ik ben afgelopen week naar de borstvoedingscursus geweest. Wat een leuke cursus is dat!!!

Ik had mijn twijfels over borstvoeding geven: lastig, je weet niet hoe veel ze krijgt, jammer voor de vader enz.

Maar die cursus heeft me na de eerste avond al overtuigd! Ze bracht het zo leuk, gaf ook gewoon toe dat het vaak best moeilijk is, vooral in het begin.

En , ook best belangrijk: je mag soms best een avond flink stappen!!!
Aangezien ik 4 maanden na de bevalling ga trouwen vond ik dat heel goed nieuws! Kan ik toch drinken op mijn vrijgezellenfeest!

Maar goed, voor mij was het heel erg leerzaam en ook heel leuk! Echt een aanrader!

ik wil ook borstvoeding geven
maar dacht dat je net zo als in de zwangerschap
niet mocht drinken,geen rood vlees,geen kruiden en zo .
hoe lang duurt zoon cursus en welke vereneging geeft ze
groetjes chantal

ik heb me ook al ingeschreven voor zo een ochtend ergens in mei... die van mijn duurt 2,5 uur

gewoon via onze kraamzorg (www.kraamzorgdewaarden.nl) kon het (mischien kunnen ander ook mee doen)... weet dat bij de vk er ook posters over hangen!!!

wij gaan volgende week naar een voorlichtingsavond over borstvoeding en de bevalling die vanuit de verloskundigenpraktijk wordt geregeld.
Verder hebben wij ons aangemeld voor een cursus samen bevallen. Of dat wat is geen idee,maar heb wel veel positieve verhalen gehoord. Vind het idee om onvoorbereid de bevalling in te gaan niet zo prettig.

ook wij hebben onze opgegeven voor de cursus samen bevallen en begingen komenden donderdag met zwangerschaaphaptonomie. wil ook graag voor bereid zijn... hoop dat het leuke en nutige dingen worden... maar allen tijd kan dat zegen

@Jenny75: Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over borstvoeding-informatiebijeenkomsten :-D

@Chantal:
Als je sommige lijstjes mag geloven, moeten vrouwen die borstvoeding geven bijna leven op water en brood. Gelukkig is dat niet waar; tijdens je borstvoedingsperiode kun je in principe weer gewoon eten wat je eerder ook at. Je kunt straks dus gerust weer een toastje met filet americain eten of een heerlijk biefstukje bij je warme maaltijd nemen ;-)) Sterker nog: een gezond en afwisselend dieet is juist belangrijk om ervoor te zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Voorzichtigheid is uiteraard geboden met drugs, roken, alcoholische dranken (zie VBN-infomatieblad nr. 2: http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427607_deel_2_IB_2.pdf) en bepaalde medicatie (zie uitgebreide informatie op bv.com: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv1.html).
De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en Borstvoedingorganisatie LLL organiseren in heel Nederland informatiebijeenkomsten over borstvoeding. De VBN en LLL zijn beide vrijwilligersorganisaties. Contactpersonen van de VBN en leidsters van LLL hebben met hun eigen borstvoedingservaring als basis een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen diverse aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Uiteraard is er ook gelegenheid voor het delen van ervaringen en het stellen van vragen. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, biedt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl en www.lalecheleague.nl.

Nog een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Goed om te horen! Zelf wil ik ook voor borstvoeding gaan en heb ergens in april een halve dag voorlichting/cursus daarover.
Over 3,5 week begin ik aan de cursus ZwangerFit, deze helpt speciaal (mede) voor bekkenklachten.

wij hebben ons ook opgegeven voor de curus we mogen op 19 mei
via kraamzorg de waarden word ook vergoed door zorg en zekerheid ook makkelijk en de cursus samen bevallen hebben wij bij onze eerste gedaan en gaan we niet weer doen was beetje tegen gevallen

Terug
Bovenaan