Cursus volgen??

Hallo dames,
Ik ben Fleur en ben hier nieuw op dit forum. Ik heb me hier al even voorgesteld, maar zijn er vragen, stel ze gerust!
Waar ik benieuwd naar ben of jullie ook een cursus gaan volgen en wat voor een cursus jullie gekozen hebben.
Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap van ons zoontje Zwangerschapsgym gedaan en vond dit eigenlijk tegenvallen, dus frisse ideeën zijn welkom...
Groetjes Fleur

Ik heb me nu opgegeven voor de cursus Zwanger in Vorm die door de thuiszorg wordt gegeven (gratis), voor een yogacursus en voor een eenmalige themabijeenkomst Borstvoeding (ook gratis). Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen.

Hoi Fleur,

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik cesartherapie gevolgd, is met name gericht op je houding en bijvoorbeeld erg zinvol bij rugklachten. Ook als je die niet hebt, kun je hier veel leren hoe je moet tillen (erg handig als je al een kleine hebt) etc. Ik en ook de anderen op die cursus hebben er veel aan gehad.
groetjes Nienke

hoi hoi,

Ik heb de zwangerschapscursus fit voor de bevalling en fit na de bevalling gedaan. Je hebt voor de bevalling 8 lessen waar vanalles in aan bod komt. Maar je bent ook bezig met je eigen lijf. Je krijgt les van een fysiotherapeute. Je krijgt ademhalings-, ontspannings- en houdingsoefeningen. Ook is er voorlichting over de bevalling en de kraamtijd. In die 8 lessen is er 1 partneravond.
Na de bevalling zijn er nog 6 lessen. Er wordt dan vooral aandacht besteedt aan buik-, rug- en bekkenbodemspieren. De eerste les mogen de baby's mee. Erg leuk om te zien wat iedereen gekregen heeft.
Wij hebben de laatste les ook nog een keer de baby's meegenomen en we hebben toen babymassage   gehad.
Ik vond dit erg prettig en je houdt er leuke contacten aan over. Heb aan het puffen niet echt iets gehad, maar je weet wel wat je kunt doen. Geeft toch iets meer rust, bij mij tenminste.

Succes ermee
groetjes Anne

Hoi dames,

Ik ga geen cursus doen. Gelukkig heb ik een goede zwangerschap en beweeg ik nog veel. Daarnaast geloof ik dat gewoon goed naar je lichaam luisteren ook een hoop helpt. Maar ik kan me goed voorstellen dat andere aanstaande moeders wel voor een of meerdere cursussen kiezen hoor. Je moet doen wat goed voelt natuurlijk...

Groetjes,
Nathalie

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een pufcursus gedaan. Ik wilde (en ben) thuis bevallen en dacht dat dit wel daarbij zou helpen. Nou mooi niet, aan die puftipt heb je echt niks als je zo'n pijn heb. Ik was helemaal vergeten hoe ik moest ademen.

Nu wil ik graag yoga gaan doen maar dat is hier in de buurt alleen maar met partner maar zo gek krijg ik mijn man ook weer niet. Ga wel weer zwemmen en wil een borstvoedingsavond gaan bijwonen. Dat lijkt me wel heel handig.
Het lijkt wel zo makkelijk maar dat is het dus niet.

Ik ga geen zwangerschapscursus doen, ik weet niet, maar het trekt mij niet zo. Als ik de verhalen hoor uit mij omgeving, dan is het meer gezellig en hou je contacten misschien daarna er aan over, maar ik hoor nou niet echt dat het heel nuttig is.
Wel wil ik gaan zwangerschapszwemmen, wat natuurlijk gelijk ook goed is voor mijn rug en been en naar  borstvoedingsbijeenkomsten (het is in twee delen).

Alice

Ik ga zelf zwangerschapsbegeleiding volgen en ik heb net de uitnodiging voor de eerste les ontvangen voor volgende week. Dan ben ik 21 weken zwanger. Best wel vroeg of niet? Wanneer gaan jullie starten?

Terug
Bovenaan