cursussen, traning en of workshops

wie kan met mij ervaringen delen
om cursussen te doen in de zwangerschaptijd..

leuke en belangrijke tips...
wat goed is voor de mama en het kindje
en rond de bevalling..
 
Hoi girlie, bij mijn eerste zwangerschap heb ik samen met mijn man de cursus Samen bevallen gedaan. Dat doe je samen met andere stellen en wij vonden het heel leerzaam en leuk. Je leert van alles over de bevalling en deelt je zwangerschapservaringen met de andere zwangeren. Misschien kun je zien of zoiets ook bij jou in de buurt gegeven wordt. Succes! groetjes
 
Ik heb geen cursus gedaan.
Ik heb 1 boek gelezen: Duik in je weeen.
En verder is de bevalling prima verlopen.

Ik heb het idee van die zwangerschap cursussen dat die vooral bedoeld zijn om te kletsen met andere zwangeren. En daar zit ik niet op te wachten.
 
Ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gedaan. Dat vond ik niet zo leuk. Veel praten, weinig doen. Alle informatie kan je ook uit een boek halen.
Bij de tweede heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Dat vond ik heerlijk, een beetje praten, maar vooral veel rek en strek oefeningen. Ik kwam altijd heerlijk ontspannen thuis, zonder spierpijn! Wel een beetje zweverig, daar moet je tegen kunnen.
Nu bij de derde ga ik weer yoga doen, lekker en uurtje voor mezelf en met de baby bezig zijn. Met nog twee kinderen ben ik deze zwangerschap er maar weinig mee bezig. De weken vliegen voorbij en er gaan dagen voorbij zonder dat ik er bij stil sta dat ik zwanger ben. Dan is straks zo'n uurtje wel lekker.
 
Hoi,

Ik heb 2 cursussen gedaan. Zwangerfit in mijn eigen dorp, vond het nl ook leuk om andere zwangeren daar te ontmoeten. En daar leer je oefeningen om dus wat fitter te blijven en ook bekkenbodemspieroefeningen en allerlei feitjes over zwangerschap en bevalling etc. Dat vond ik erg gezellig en vond het fijn om eerdere ervaringen van moeders te horen.
Met mijn partner heb ik de cursus Samen Bevallen gedaan als weekendcursus in een hotel bij Egmond aan Zee. Omdat we ook heel graag samen op een andere manier wilden bezig zijn met de zwangerschap en bevalling. We hebben nogal wat pech gehad dit jaar, dus wilden we nu op een leuke manier daarmee bezig zijn en dat was ook zo. En er was geen cursusplaats bij ons in de buurt en het was ook echt een beetje vakantie op deze manier, erg genoten!
Het praten met andere zwangeren vind ik ook juist leuk en voor mijn partner was het ook leuk om een paar dagen met andere vaders to be te praten. Iedereen heeft toch heel erg zijn eigen beeld bij straks ouders te zijn en de zwangerschap etc. en ik vond t geen theekransjesgevoel geven. En bij deze cursus was het een ervaren moeder die het gaf en ook veel handige tips en oefeningen.

Groetjes
 
Hallo,
Ik heb samen met mijn vriend zwangerschapshaptonomie gedaan. In eerste instantie vonden we het erg zweverig, achteraf gezien vind ik het erg fijn werd aangeboden door moeder van vriendin, die wilde het graag met ons doen. Anders had ik er niet zo snel voor gekozen uit het grote aanbod denk ik. Je bent samen bezig met contact maken met je kindje, mijn vriend kon de baby echt met zijn handen van de ene naar de andere kant sturen, dit begint bij ongeveer 22 weken, en natuurlijk op een gegeven moment kunnen ze niet meer koppeltjeduikelen, maar het contact schopjes krijgen is fantastisch, daarnaast doe je ontspanningoefeningen, en krijgt ook je partner tips hoe jou te helpen bij je weeen en bevalling. Dit was erg fijn.
Nu mijn dochter ernstig ziek blijkt te zijn en helaas een kort leventje zal krijgen ga ik nog steeds heen voor mezelf puur om me te ontspannen en even weg te zijn van alle stress en emotie.
Het is echt een aanrader.
Succes
xxx
 
Terug
Bovenaan