cursussen

Nu ik toch dingen aan het regelen ben ga ik me ook maar eens inschrijven voor een cursus voor ik te laat ben. Ik vind het maar moeilijk kiezen, het één is nog duurder dan het andere...
Heeft er hier iemand ervaring met de cursus 'Samen bevallen'?
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel redelijk positieve berichten over gehoord. Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap de gewone standaard zwangerschapscursus gedaan maar die viel me erg tegen. Veel herhaling en zo steeds. Ik doe tijdens mijn 2e zwangerschap helemaal geen cursus lekker relaxed vind ik dat!!!
 
Hallo Loentje,

Wij zijn nu drie weken bezig (vanavond de vierde bijeenkomst) met die cursus en ons bevalt het heel goed!
We zitten met 5 stellen bij de cursusleidster thuis. Na een rondje over hoe alles gaat, krijgen we eerst een stuk theorie. De hele zwangerschap, maar vooral de bevalling, komt aan bod. Alles wordt heel duidelijk gemaakt door middel van platen (dan zie je hoe het er in je buik uitziet van binnen, wel schematisch natuurlijk) en andere modellen. Ondertussen kan je vragen stellen en over het een en ander praten enzo. Halverwege is er een pauze en daarna krijgen we allemaal oefeningen te doen. Dit zijn oefeningen ter versterking van je spieren, maar ook ademhalingsoefeningen. Die laatste zijn vooral handig straks tijdens de bevalling.
In de zesde les krijgen we ook nog massagetechnieken (daar kijk ik erg naar uit).
Wij krijgen in totaal 9 lessen van 2 uur. Dit zijn 8 lessen voor de bevalling en nog een laatste na de bevalling (met je kind erbij). Wij hebben hiervoor 150 euro betaald.