cursussen

Nu ik toch dingen aan het regelen ben ga ik me ook maar eens inschrijven voor een cursus voor ik te laat ben. Ik vind het maar moeilijk kiezen, het één is nog duurder dan het andere...
Heeft er hier iemand ervaring met de cursus 'Samen bevallen'?
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel redelijk positieve berichten over gehoord. Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap de gewone standaard zwangerschapscursus gedaan maar die viel me erg tegen. Veel herhaling en zo steeds. Ik doe tijdens mijn 2e zwangerschap helemaal geen cursus lekker relaxed vind ik dat!!!
 
Hallo Loentje,

Wij zijn nu drie weken bezig (vanavond de vierde bijeenkomst) met die cursus en ons bevalt het heel goed!
We zitten met 5 stellen bij de cursusleidster thuis. Na een rondje over hoe alles gaat, krijgen we eerst een stuk theorie. De hele zwangerschap, maar vooral de bevalling, komt aan bod. Alles wordt heel duidelijk gemaakt door middel van platen (dan zie je hoe het er in je buik uitziet van binnen, wel schematisch natuurlijk) en andere modellen. Ondertussen kan je vragen stellen en over het een en ander praten enzo. Halverwege is er een pauze en daarna krijgen we allemaal oefeningen te doen. Dit zijn oefeningen ter versterking van je spieren, maar ook ademhalingsoefeningen. Die laatste zijn vooral handig straks tijdens de bevalling.
In de zesde les krijgen we ook nog massagetechnieken (daar kijk ik erg naar uit).
Wij krijgen in totaal 9 lessen van 2 uur. Dit zijn 8 lessen voor de bevalling en nog een laatste na de bevalling (met je kind erbij). Wij hebben hiervoor 150 euro betaald.
Wij vinden het allebei erg fijn om te doen. Je bent even heel bewust bezig met je zwangerschap. En hoewel ik al heel veel in boeken, tijdschriften en op internet heb gelezen, krijg ik toch elke avond weer nieuwe info te horen. Ook dat je dit samen met je man/ partner doet vind ik heel fijn. Zo wordt hij er ook bij betrokken en weet hij ook wat er allemaal speelt. En als we die ademhalingsoefeningen doen, kan hij contact maken met jullie kindje. Erg prettig.

Zoals je kan lezen zijn wij dus heel enthousiast. Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen bij je keuze voor een cursus. En het fijne is dat je er niet alleen tijdens de bevalling aan hebt (hoop ik tenminste), maar nu ook al!

Groeten van Marieke
 
Hoi Loentje,
Ben vanavond toevallig net naar de eerste avond van "samen bevallen" geweest. Heb er een goed gevoel bij, de sfeer was ontspannen en de cursusleidster maakte een deskundige indruk. Het programma is bij ons ongeveer hetzelfde als wat Marieke beschreef.

Omdat een aantal vrienden van ons heel positief waren over deze cursus en het volgens mij ook de enige cursus is, die de man actief in het hele gebeuren betrekt, zijn we dit gaan doen.

Succes met kiezen (ik heb trouwens ook goede berichten gehoord over zwangerschapsyoga, heeft als nadeel dat de partner er niet echt bij betrokken wordt)

Groetjes, Janine
 
Hoi Loentje,

Heb deze cursus bij mijn eerste kindje gedaan. Erg goed bevallen, vooral ook omdat je man/vriend erbij betrokken wordt en er niet maar wat bijhangt zoals die ene avond dat ze mee mogen naar de gym.
 
Wij gaan donderdag a.s.; dan ben ik ruim 29 weken zwanger. Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met hoe de groepen ingedeeld worden hoor. Ze wilden ons eerst eerder laten starten maar dat was dan een groep op dezelfde avond als mijn zwangerschapsgym; ging dus niet.
Gewoon even bellen naar de organisatie, dan hoor je vanzelf of je (te) vroeg of (te) laat bent!
 
Terug
Bovenaan