Curtagge

16 dagen geleden bevallen
Vandaag zijn ze erachter gekomen dat er nog stukjes placenta en rommel zit
Dit word morgen weggehaald
Nog nooit onder narcose geweest ben best wel zenuwachtig
Wie heeft ervaring met een curtagge
Veel last van gehad erna ?
 
Hoi zomer ik heb een miskraam gehad en daarna curritage ik vond de verdoving pijnlijker dan de behandeling zelf. Ik wens je veel sterkte?
 
Ik heb twee curettages gehad ivm miskramen, de eerste alleen onder plaatselijke verdoving (dus geen narcose), voelde er vrij weinig van, voelde me eigenlijk alleen meteen daarna veel beter. Later nog een met een ruggeprik, ook dat vond ik heel erg meevallen, al was ik daarna wel nog maandenlang erg beroerd (ik had ook ernstige bloedarmoede, curettage was ivm overmatig bloedverlies na spontane miskraam) en heb een paar dagen later ook nog opgenomen gelegen in het ziekenhuis omdat ik er een infectie bij kreeg. Maar op zich geen pijn oid van de curettage. 
Verder ook een keer narcose gehad voor een laparoscopie, daarna ben ik wel nog wekenlang erg suf geweest. Dat je na enkele dagen weer zou kunnen werken was in mijn geval in elk geval echt niet waar, ik kon na 3 weken weer beginnen met opbouwen, beginnend bij 2x2 uur in de week. Wat dat betreft vond ik de ruggenprik veel fijner en was ook blij dat ze mij ivm borstvoeding de laatste curettage met een ruggenprik gaven ipv narcose.

Veel sterkte morgen! 

 
[quote quote=10514574]Hoi zomer ik heb een miskraam gehad en daarna curritage ik vond de verdoving pijnlijker dan de behandeling zelf. Ik wens je veel sterkte?[/quote]Vreselijk een miskraam ?
ik krijg morgen een algehele narcose dat scheelt dan al wel denk ik
 
@zomer dat scheelt enorm daar merk je niks van. Hoop dat het allemaal snel en goed verloopt voor je?sterkte zal aan je denken??
 
Ik heb vorige jaar een curettage onder algehele narcose gehad ivm een grote, gecompliceerde mola zwangerschap. Het is mij heel erg meegevallen. Het is echt een heel licht roesje, zal bij jou niet meer dan 15 minuten zijn, was het bij mij ook niet en ze moesten veel meer doen dan bij jou! Ik was na de narcose ook helemaal niet misselijk oid omdat het echt zo kort en licht is. Even bijkomen, wat eten en hup weer naar huis. Ik had de dagen erna nog wel behoorlijk wat buikpijn, maar dat lag meer aan de ingreep die bij mij moest gebeuren. Dat verwacht ik bij jou eigenlijk niet. En ook dat was na 3 dagen weer weg.
Natuurlijk ben je nog wel herstellende van de bevalling dus blijf goed op jezelf passen, maar voor nu vooral niet druk maken om deze ingreep. Het is echt een heel eenvoudige ingreep, maar simpelweg te pijnlijk zonder narcose/pijnstilling. 
 
[quote quote=10514598]Ik heb vorige jaar een curettage onder algehele narcose gehad ivm een grote, gecompliceerde mola zwangerschap. Het is mij heel erg meegevallen. Het is echt een heel licht roesje, zal bij jou niet meer dan 15 minuten zijn, was het bij mij ook niet en ze moesten veel meer doen dan bij jou! Ik was na de narcose ook helemaal niet misselijk oid omdat het echt zo kort en licht is. Even bijkomen, wat eten en hup weer naar huis. Ik had de dagen erna nog wel behoorlijk wat buikpijn, maar dat lag meer aan de ingreep die bij mij moest gebeuren. Dat verwacht ik bij jou eigenlijk niet. En ook dat was na 3 dagen weer weg.
Natuurlijk ben je nog wel herstellende van de bevalling dus blijf goed op jezelf passen, maar voor nu vooral niet druk maken om deze ingreep. Het is echt een heel eenvoudige ingreep, maar simpelweg te pijnlijk zonder narcose/pijnstilling. [/quote]Lief dankjewel dat stelt me gerust
Vind de narcose het engste het idee dat je zo inslaap valt van een spuit met infuus en dan geen controlle meer heb over je lijf
Komt vast goed inderdaad
 
Alles is goed gegaan stukje placenta hebben ze weg gehaald en baarmoeder schoongemaakt
Wel erg pijnelijke krampen nu/buikpijn
 
Terug
Bovenaan