Cyclus 40-80 dagen na bijna 1 jaar gestopt met pil

<p>Hoi hoi, 21 december 2020 gestopt met de pil. Na 46 dagen voor het eerst ongesteld geworden. Echter worden mijn cyclussen steeds langer. Mijn eerste cyclus dus: 46 dagen, toen 59, toen 64. Ik zit nu op dag 84… en dus te wachten op mijn 4e ongesteldheid. Ben sinds 9 maanden dus 3 keer ongesteld geweest. Van de huisarts moet ik een jaar wachten. Zit al aan de vitamine voor vrouwen. Teunisbloemolie 3 weken geslikt maar daar kreeg ik ontzettend blauwe plekken van. Voel mij een beetje radeloos over mijn lange cyclussen. Iemand die het herkent en toch een regelmatige cyclus kreeg na 1 jaar ontpillen? Alvast bedankt!</p>
 
Vervelend!
Ik herken het ook. Tot anderhalf jaar na de pil cyclussen van minimaal 49 dagen.
Ma 1,5 jaar ging ik ook teunisbloemolietabletten slikken. Vanaf dag 1-14 in mijn cyclus. 3x zwanger mee geraakt en op alle 3 dag 29 een positieve test 
 
Hoi! Vervelend is dat joh. Ik werd zelf helemaal niet ongesteld na het stoppen met de pil. Ook mijn huisarts zei: na een jaar gaan we pas kijken hoe of wat. Vond ik zelf erg vervelend toen. Ik heb uiteindelijk na tien maanden toch weer opgebeld en kon toen toch wel komen. Dus misschien toch nog een keer proberen!
Bij mij is inmiddels PCOS gediagnosticeerd, ondanks dat ik eigenlijk geen andere symptomen heb die erbij passen, behalve (zeer) lange cyclus en bleek later beeld op eierstokken dat daarbij past.
Misschien kun je bij je huisarts aangeven dat je graag wilt laten controleren of dat bij jou het geval is?
succes ermee! 
 
ik werd na het stoppen met de pil ook niet ongesteld. Een jaar gewacht, maar nog steeds niks. Ook bij mij is PCOS geconstateerd. Ik zou het dus zeker na laten kijken als je cyclus zo lang blijft duren. Succes!
 
Herkenbaar. Ik ben ook al 1,5 jaar gestopt en het is ook niet regelmatig. Ik mag eind september naar de gynaecoloog na een halfjaar proberen zwanger te worden. Ben heel benieuwd! Maar waar ik ook ben achter gekomen is dat stress en spanning ook echt niet helpt.. toen ik een maand echt lekker in m'n vel zat en er niet mee bezig was was het ineens raak en een cyclus van 33 dagen i.p.v 40+. Helaas een vmk maar ik probeer dit vast te houden en kijken van de gyn gaat zeggen.
 
Ik had het eerste jaar na het stoppen met de pil helemaal geen menstruatie. Uiteindelijk bleek ik een microprolactinoom te hebben waardoor ik geen eisprong had. Een microprolactinoom is een klein goedaardig gezwel in je hypofuse maar zorgt voor teveel hormonen prolactinoom.
Nu jij wel 3x hebt gemenstrueerd zal het dat vast niet zijn, maar wellicht wel de moeite waard om eens ter sprake te brengen. Weet niet of bij die aandoening menstruaties altijd helemaal uitblijven of af en toe toch.
Met medicatie is het trouwens prima te verhelpen en kan je gewoon zwanger worden. Al was het vinden van de juiste medicatie bij mij wel een heel gedoe, maar dat terzijde.
Heel veel succes, hopelijk is het ondanks de lange cyclus wel snel raak ?
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Kort geleden gestopt met een (stressvolle) opleiding. Hopelijk brengt dat rust en heeft het een positieve invloed!
 
Terug
Bovenaan