Cyclus 41dagen help!

<p>Haii lezers,</p><p>van tijd tot tijd ben ik op ovn om mijn zenuwen kwijt te kunnen. Mijn partner en ik zaten deze maand in ronde vier. Helaas ben ik vandaag vier dagen voor nod ongesteld geworden.</p><p>nadat ik gestopt was met de pil begin november lreeg ik al meteen ontregelingsbloeding en had ik daarna een cyclus van 28 dagen. Vorige maand was het 41dagen. En dit keer 37dagen.</p><p> </p><p>onwijs lang ! :’( man man man... kan er wel om janken.</p><p> </p><p>Heeft iemand tips, dames die al eerder zwanger zijn geweest met hezelfde probleem?</p><p>ps. Ik ben nog niet bij de ha of gynaecoloog geweest </p><p> </p><p>help a woman out !</p>
 
Hoi hoi,
wat jij zegt had ik ook. Ik stopte met de pil, ontrekkingsbloeding gehad daarna zat er 24 dagen tussen. Dus ik was opgelucht dat mn menstruatie meteen op gang was gekomen. Had ik daarna een cyclus van 38 dagen, die keer daarop 18 dagen, echt heel ver van elkaar vandaan, dus kon er geen pijl op trekken. Ik was toen ovulatietesten van sensitest gaan gebruiken, want mn ovulatie berekenen... geen idee door de wisselende cyclussen. Dit heeft mij erg goed geholpen, na 1 keer gebruikt te hebben was ik zwanger. Ik begon de ovulatie testen te gebruiken meteen nadat mn menstruatie was afgelopen, anders was ik bang dat ik de ovulatie zou missen en 4 dagen na mn menstruatie vond ergens de ovulatie plaats.
succes! :) 
 
Heel frustrerend en ikken het gevoel! Bij mijn eerste twee zwangerschappen liep ik “keurigop schema” met een cyclus van 28 dagen. Toen we ruim een jaar geleden voor een derde wilden gaan, was dit ook zo. Helaas toen een miskraam gehad en daarna een wisselende cyclus; 37 dagen, 29 dagen, 40 dagen. Erg frustrerend en ik nam mezelf toen voor dat ik na de volgende menstruatie ovulatietesten ging gebruiken. Maar dit bleek niet nodig; ik was de 4e keer zwanger. Ik heb toen regelmatig met mijn man gevreeën en geprobeerd om niet te veel bezig te zijn met het ovulatie moment.
sterkte ermee!
 
Hey, 
ik heb al 16 rondes van die lange cyclussen ze varieëren van 32 tot 46 en 1 keer zelfs 56 dagen. Ik heb meerdere onderzoeken gehad ook zelfs een hsg. Mijn vriend is ook onderzocht alles dus goed. De gynaecoloog zegt dat ik nog steeds de meeste kans op zwangerschap heb via de natuurlijke weg!
dus helaas moet ik dealen met deze lange cyclussen.
 
Elsiejoy
Ik heb wel gewoon een eisprong, alleen vaak dus laat zo varieërend tussen dag 18 en dag 30 .
ik heb bloedonderzoeken gehad inwendige echos en een hsg onderzoek. Bij alles was het piekfijn in orde..
whaaaa ik heb zojuist licht positief getest???? geloof het niet? maandag pas mijn nod maar voelde me zoo anders en op 1 of andere manier zwanger? Hopelijk maandag een knaltest 
 
Ik wil je graag mijn verhaal delen. Ik vind eerlijk gezegd dat we tegenwoordig veel te snel in paniek raken als onze cyclus niet rond de 28 dagen valt. Iedere vrouw is anders en zo kan ook iedere cyclus anders zijn. De doktoren werken daar ook niet goed aan mee, want die helpen soms echt paniek de wereld in. Blijkbaar zou je met een onregelmatige en langere cyclus minder goed natuurlijk zwanger kunnen raken. In mijn geval is niets minder waar!
Toen ik in 2016 stopte met de pil, bleek ik een onregelmatige cyclus te hebben. Hij varieert tussen de 32 en 56 dagen, maar is meestal rond de 35/45 dagen. Ik ben uiteindelijk in ronde 3 op een natuurlijke manier zwanger geraakt, zonder te weten wanneer mijn eisprong is, en heb nu een gezonde zoon van 17 mnd rondlopen. Toen wij vorig jaar besloten om voor een tweede te gaan, was ik nog steeds erg onregelmatig. Het is bij mij nooit meer regelmatig geworden na de bevalling, heb zelfs 9 maanden geen eisprong gehad door het geven van borstvoeding. Weer in ronde 3 zwanger en vandaag 15 weken zwanger van nummer twee. Weer zonder ovulatietesten, mét lange en onregelmatige cyclus.
Het moraal van mijn verhaal, en hopelijk toch een opfleuring: zelfs met een onregelmatige en iets langere cyclus kun je dus gewoon prima op een natuurlijke manier zwanger worden! Heb er nooit aan gedacht om een huisarts of het ziekenhuis in te schakelen, omdat dit blijkbaar is zoals mijn lijf werkt. En dat is prima, het hoort zo. Ik hoop dat dit een beetje moed geeft!
 
Hoihoi
Toen ik was gestopt met de pil in september 2017 had ik ook  lange cyclussen  van 32 tot 38 dagen.  Ik ben wel in ronde 4 zwanger  geraakt.  ? en heb nu een gezonde zoon van 5maanden
 
Dus het kan hoor met langere cyclussen 
 
Terug
Bovenaan