Cyclus anders na verwijderen koperspiraal?

<p>Hi dames, </p><p>De titel zegt het al, wordt je cyclus anders na verwijderen van 't koperspiraaltje? Want als je het toch mag geloven heeft dat verder geen invloed op je hormonen en of cyclus. Nou is hij er bij mij 28 juni uitgehaald. Eerstvolgende cyclus was er 1 van 32 dagen ipv 28/29 (allemaal niet veel langer maar toch anders..) en ik zit nu op dag 31 en heb het idee dat het een beetje aan het beginnen is. Ook ineens andere klachten voor menstruatie die ik echt 8.5/9 jaar geleden voor het laatst gehad heb, dit heeft mij nogal op een verkeerd spoor gezet want 'ik heb nu gevoelige tepels, dat heb ik nooit! Zou het nu raak zijn!?' </p><p>Gelukkig heb ik afgewacht en niet getest omdat ik hier dus al een beetje bang voor was. En toch vind ik het raar na een koperspiraal.. Meer mensen hier ervaring mee? Nou hebben we ook gewoon geklust op de dag dat ik volgens deze lengte cyclus een eisprong zou hebben maar helaas. Even kijken of dit doorzet maar denk het wel, dan door naar de volgende ronde.. </p>

Hoi Kaylee,
Een koperspiraal heeft geen invloed op je cyclus, dus dat je cyclus nu anders is zal toeval zijn. 
Je andere klachten kunnen komen omdat je bezig bent om zwanger te worden. Je bent dan (onbewust) toch meer bezig met wat je allemaal voelt en of je al zwanger zou zijn. Daardoor kun je ook andere klachten krijgen dan normaal voor je menstruatie.

Zo dacht ik er dus ook over, maar tot 2x toe een cyclus van 32 dagen, ik vind het raar en stroomt vervelend dat het nu uitgerekend na al die jaren gewoon keurig optijd, ineens veranderd precies wanneer je zwanger wil worden. Maar goed het is zo, dan maar ovu testen doen

Terug
Bovenaan