cyclus berekenen?!?!

A

Anoniem

Guest
Wie kan mij duidelijkheid geven over hoe ik kan uitrekenen hoe lang mijn cyclus is.
Ik ben 15 jaar aan de pil geweest en gestopt op 17 december (dag 9 van de strip).
Eerste dag menstruatie op 20 december, laatste dag op 23 december.
Ik heb ovulatietesten gebruikt en positief getest op 7 januari (denk 't ook gevoeld te hebben).
Wanneer heb ik nu dus mijn NOD?
Volgens mij heb ik dus nu een cyclus van 33 dagen? Klopt dat? En heb ik dan dus mijn NOD op 20 januari?

Ik en cijfertjes gaat al niet echt lekker samen, laat staan met de kriebels en spanningen van het zwanger willen worden erbij.
Dus vandaar mijn vraag, dan hoef ik me daar iig niet meer druk over te maken.

Alvast bedankt, 'prinses'

Hoi hoi,

Als je naar www.babybrabbel.nl gaat en dan kiest voor interactief dan kan je daar alles uitrekenen, heel handig!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Is het je eerste ronde voor je eerste kindje??

Wij zijn met de 2e ronde voor ons eerste kindje bezig! Spannend allemaal!

Veel succes, liefs Deb

Hoi Prinses!
Je hebt nu nog geen idee van hoe lang je natuurlijk cyclus is...Het uitgangspunt is meestal 28 dagen. Jou 1ste dag van je laatste menstruatie was 20 dec. Dan zou je rond 3 jan. je eisprong hebben gehad en dan is je NOD op 17 jan. Maar je geeft zelf aan dat je je eisprong op de 7de hebt gehad. De menstruatie volgt altijd 14 dagen na de eisprong en dan zou jij je NOD rond 21 jan. hebben. Veel succes!
Groetjes, Edith.

@deb,

bedankt, ik heb de online zwangerschapstest gedaan en daar wordt gezegd dat ik 77% kans heb dat ik zwanger ben.
Hmmm, in hoeverre ik hier wat mee kan weet ik niet, maar het is voor nu iig goed voor m'n humeur!

En ik heb de vruchtbaarheidskalender ingevuld en dan kom ik uit op NOD 21 januari. Omdat dat op een maandag valt, heb ik besloten toch al voor 't eerst te testen op zondag 20 januari.
Voor ons is het de 1e rondje voor ons eerste kindje. Dus het zou wel heel super zijn als het meteen raak is, maar we wachten 't maar af. In ieder geval blijf ik die ovulatietesten gebruiken mocht het niet meteen raak zijn. Ideaal vind ik het. Want volgens alle berekeningen had ik m'n eisprong op 3 januari al moeten hebben gehad. Volgens ovutest dus op 7 januari.
Had ik 'm mooi gemist als ik af was gegaan op de internetberekeningen uitgaande van 28 dagen cyclus.
Dus als je niet weet hoe lang precies je cyclus is of als je je eisprong niet voelt, is het een uitkomst!!

Nou meiden, succes er ook me he!

Liefs, prinses

Hoi Prinses,

Ik had inderdaad toen ook 77 % kans op zwangerschap, ben helaas toch ongesteld geworden. Ik heb nu voor de 2e ronde ook ovu testen gekocht, ik voel me eisprong niet dus ben wel benieuwd wanneer dat allemaal plaatsvindt. Heel veel succes,

X Deb

Terug
Bovenaan