Cyclus bijhouden, wat hou jij bij?

<p>Hoi Dames. </p><p>Ik heb 8/1 mn spiraal laten verwijderen en had al minstens twee jaar geen volgbare cyclus meer. Daarvoor heb ik het nooit bijgehouden, vanaf mn 15e zeg maar aan de pil of andere AC. </p><p>Nu hou ik mijn cyclus bij. Ik ben medisch opgeleid dus ben gelijk super fanatiek al mijn lichamelijke kenmerken aan het noteren; temp/cervix/slijm/ovulatietest. </p><p>Ik vind het bijzonder, als je er op let, je lichaam gedurende de maand zo te zien veranderen, in tegenstelling tot mannen! </p><p>Maar nu komt de vraag: wat hou jij bij? En wat is voor jou een fijn en of betrouwbare methode? </p><p>Ik ben benieuwd! </p><p> </p>

Ik voer alleen in een app in wanneer ik ongesteld ben. Ik vergeet dat anders ? Zo weet ik in ieder geval dat ik een regelmatige cyclus heb. Temperaturen heb ik gedaan voor we echt begonnen, maar dat vind ik zo'n gedoe. In het weekend moet ik net zo vroeg meten als doordeweeks. Ik ga er echt de wekker niet voor zetten. Van de ovulatietesten werd ik alleen maar onzeker. We hebben dus gewoon seks wanneer we er zin in hebben en verder laten we het los. Omdat mijn cyclus regelmatig is, weet ik wanneer ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn. Daar proberen we wel een beetje rekening mee te houden. Pas daarna beginnen de zenuwen bij mij in aanloop naar mijn NOD haha. Bij mijn eerste zwangerschap was het bij de tweede keer raak. Het is geluk hebben, maar ik denk dat ontspannen zijn en het leuk hebben wel kunnen bijdragen aan een positief resultaat. 

Ik gebruik de app mijn kalender, daar vul ik elke dag in dat ik foliumzuur ingenomen heb, hou ik bij wanneer wij geklust hebben en wanneer mijn ovulatie is geweest en soms mijn symptomen maar dat vind ik altijd zo’n gedoe. Temperatuur opmeten doe ik niet, is niet haalbaar voor mij en ik ga er ook niet mijn wekker voor zetten. 
In het begin was ik er ook heel erg mee bezig omdat iedereen in mijn omgeving ineens zwanger was. En vulde ik veel in op de app, maar heb het nu wat meer los gelaten. 

Haha wat herkenbaar. Vorige maand was ik er zo onwijs mee bezig en best wel gestresst ervan toch wel hoewel wel op een positieve manier ofzo. Maar dat helpt ook niet echt. Nu wordt ik alweer wat meer ontspannen. 
Ik vind de temp wel handig om te weten wanneer de eisprong is geweest. En ik sta in het weekend maximaal een uur laten op dan doordeweeks. Maar nu heb ik deze maand ineens 2x een uitschieter naar 36.8 vanaf 36.5. Dus wel apart! 
Maar slijm en vooraf cervix vind ik lastig te beoordelen!!

Ik houd bij wanneer ik een positieve ovulatietest heb en wanneer ik ongesteld word. Soms ook wel als ik foliumzuur neem maar die vergeet ik meestal in te vullen. 
Temperaturen nooit geprobeerd te veel gedoe

Sinds vorige maand hou ik alles bij vanaf net voor eisprong tot aan NOD. Temperaturen doe ik niet aan. Teveel gedoe. Maar 'kwaaltjes' enzo vul ik in in de app. 

Terug
Bovenaan