Cyclus dag 106! Moet het weer even kwijt.

Moet het weer even kwijt, in januari gestopt met de pil, in maart gestart met de kinderwens. In februari ongesteld geweest. De eerste gewone cyclus duurde 46 dagen. Ik blijf nu steken in mijn 2e cyclus. Er komt geen eind aan. ?

Ik heb een trage schildklier en mijn schildklier waardes staan nu bijna goed, 4,8 en het moet tussen de 0,4 en 4.

Ik slik al de davitamon kinderwens vitamine en ik eet verder gezond.

Naast een paar keer hoofdpijn, spierpijn en een dag me uitgeteld voelen en een dag mezelf vol energie voelen plus tussendoor wat spotting momenten. In de periode van half en eind mei gebeurd er verder niks.

Mijn lijf lijkt stil te staan en vast te zitten in dezelfde periode.

We doen geen eisprong testen, we hebben gewoon elke 2 a 3 dagen sex. Ik ben ook gestopt met de wekelijkse zwangerschapstest(moest van de huisarts ivm mijn schildklier)want ik kon geen negatieve test meer zien.

14 juni hebben we een wensgesprek bij de verloskundige, want mijn huisarts heeft geen verdere tips en gaat pas ingrijpen vanaf oktober als er dan nog niks is gebeurt. Omdat ik in februari na het stoppen met de pil dus wel al een gewone cyclus heb gehad.

Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat het allemaal op ontpillen en mijn schildklier wordt gegooid terwijl dat er meerdere oorzaken kunnen zijn waarom dat mijn cyclus niet op gang komt.

Zo, ik ben mijn zegje weer even kwijt, als iemand nog tips heeft die ook veilig kunnen met mijn schildklier medicatie dan hoor ik ze graag.
 
Ik kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is. Echter snap ik het beleid van de huisarts wel. Je cyclus kan gewoon enorm ontregeld zijn door de pil en een niet goed werkende schildklier. Als dat niet eerst op orde is, dan heeft een verder traject ook geen zin. Bovendien zijn fertiliteitstrajecten ook niet de heilige graal, je bent dan ook niet ineens binnen een maand wel zwanger. Ben bang dat er niets anders op zit dan nog even geduld te hebben, hoe frustrerend ook. Misschien een idee om toch eens met ovulatietesten te beginnen zodat je ook wat meer inzicht krijgt in je cyclus? Of in een app een en ander bij te houden?
 
App gebruik ik al, maar die geeft geen inzichts schatting meer als je cyclus boven de 45 dagen zit. ovulatietesten voegen niks toe als je gewoon elke 3 dagen sex hebt. Vinden wij zonde van het geld.

Ik snap dat ontpillen lang kan duren, ik snap alleen niet waar de grens ligt. Een onderzoek of bevestiging van pcos of iets dergelijks is namelijk nog niet direct een fertiliteitstraject. +106 dagen vindt ik zelfs abnormaal om alleen maar ontpillen+schildklier als oorzaak te hebben. Tevens waren mijn schildklier waardes van januari/februari veel slechter als nu. Als ik toen ongesteld kon worden zou dat nu met bijna normale waardes al helemaal moeten kunnen.
 
Vervelend voor je en ik snap heel goed dat het frustrerend is! Had je voor je begon met de pil ook een onregelmatige cyclus? Ik ben binnen een maand of 4 na het stoppen met de pil ook naar de huisarts geweest. Mijn acne kwam weer terug en er kwam geen menstruatie op gang. Huisarts stuurde mij meteen door voor een echo op vermoeden van pcos. Uit die echo kwam niets en uit het daaropvolgende bloedonderzoek ook niet.. Kreeg een kuurtje provera mee om menstruatie op te wekken met de mededeling dat ik doorverwezen zou worden naar de fertiliteitskliniek als daarna alsnog spontaan de menstruatie niet op gang kwam. Dat was niet het geval en dus ook meteen een doorverwijzing!

Bij de fertiliteitskliniek adh van echo toch pcos vastgesteld en ook ik leek in eerste instantie toch een trage schildklier te hebben. Dit moet eerst onder controle zijn voordat je met ovulatie inductie mag starten!

Iedere huisarts reageert helaas anders, en gelukkig reageerde die van mij heel adequaat, maar als je denkt dat er echt iets mis is, blijf dan aan de bel trekken. Denk toch dat we ons eigen lichaam het beste kennen.

Als ik had gewacht had ik waarschijnlijk nu nog geen menstruatie gehad (nov 2020 gestopt) en kan ik nu zeggen dat ik al 16 weken zwanger ben dankzij de fertiliteitskliniek!

Ik moet wel zeggen dat ook daar je geduld flink op de proef gesteld wordt. Bij mij sloeg de eerste vorm van medicatie (clomid) niet aan en op letrozol was het nog steeds een rommeltje. Het hele zwanger proberen te worden is voor velen een proces van de lange adem. Ook als het “vanzelf” gaat. Mensen kunnen dan ook meer dan een jaar bezig zijn!

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!
 
Voor de pil had ik een regelmatige cyclus, maar dat is wel 12+ jaar geleden.

Ik wacht het wensgesprek bij de verloskundige nog af en als ik me daarna nog niet geholpen/gerust voel dan ga ik weer bij de huisarts klagen.
 
Geen idee of je er voor open staat, maar wellicht is een behandeling bij de accupunctuur of osteopaat is voor je. Ik denk dat je lichaam ergens een blokkade heeft, welke wellicht door accupunctuur of een osteopaat behandeld kan worden ( zelf bij beide gelopen)
Ik hoop dat je snel "uit je lijden" verlost wordt want men... Dit is frustrerend!

Zelf van mei tot oktober niet ongesteld geweest en daarna onregelmatige cyclus en geen duidelijk aanwijsbaar probleem. Na anderhalfjaar naar een osteopaat en accupunctuur gegaan. Bij beide 2 a 3 keer geweest en nu mag het bij ons eindelijk ( want zo voelt t wel) er wezen!

 
@ks

Ik had weer geklaagd bij de huisarts, nu heb ik inmiddels een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Maar daar kan ik nog vrij weinig mee want de wachttijd is 9 maanden. Van de week weer wat hoofdpijn gehad en vandaag wat buikkramp, dus ik hoop dat dat een teken is dat er nu iets gebeurt in mijn buik.

Accupunctuur heb ik al vaker gelezen, dat wil ik wel nog gaan proberen.
 
Terug
Bovenaan